B20 : wat is dit ?
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
13-12-2024 09:34 #1047426
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic B20 : wat is dit ?
@ Edwin,
op mijn Amazon uit '69 zit een handrem verklikkerlampje. Dat zou je kunnen combineren met het lampje dat het remvloeistofniveau bewaakt.
De schakelaar op de handrem is een normale deurcontact schakelaar gemonteerd in een simpele beugel. Alles is weggestopt onder de rubber hoes van de handrem.
op mijn Amazon uit '69 zit een handrem verklikkerlampje. Dat zou je kunnen combineren met het lampje dat het remvloeistofniveau bewaakt.
De schakelaar op de handrem is een normale deurcontact schakelaar gemonteerd in een simpele beugel. Alles is weggestopt onder de rubber hoes van de handrem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-12-2024 09:43 - 13-12-2024 09:44 #1047427
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic B20 : wat is dit ?
Zo’n vlotter in de remvloeistof heb ik ook maar dan aangesloten op de zoemer die waarschuwt als ik de lampen aan laat bij het openen van het portier. Die was al eens eerder ingebouwd
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Laatst bewerkt 13-12-2024 09:44 door Joop van Putten.
- Edwin Tigelaar
- Elite lid
Minder
Meer
13-12-2024 09:56 #1047428
door Edwin Tigelaar
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
Beantwoord door Edwin Tigelaar in topic B20 : wat is dit ?
@Han Misdom
Klopt helemaal, bij mijn '68 heb ik ook een handrem verklikker, maakt gebruik van hetzelfde lampje. Op deze manier kun je idd met de handrem de werking van het lampje checken.
Klopt helemaal, bij mijn '68 heb ik ook een handrem verklikker, maakt gebruik van hetzelfde lampje. Op deze manier kun je idd met de handrem de werking van het lampje checken.
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
- Marco Wuyts
- Senior lid
Minder
Meer
16-12-2024 20:48 #1047456
door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic B20 : wat is dit ?
Hoera, het lampje brandtEffectief ook bij het contact aanzetten. Als het lampje niet brandt het volgende controleren, het lampje de druksensor kan stuk zijn of draadbreuk naar de sensor. Groeten Albert
- Albert de Leest
- Elite lid
Minder
Meer
16-12-2024 22:39 #1047459
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic B20 : wat is dit ?
Hoi Marco, nou je weet dat het controlelampje voor de oliedruk dient, start je de motor en zal het lampje uitgaan. Zoniet is de druksensor stuk of het oliepeil is te laag. In het ergste geval is er krukas lager schade. Groeten Albert
- Teun van Popta
- Platinum lid
Minder
Meer
17-12-2024 15:23 #1047460
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic B20 : wat is dit ?
Dag Marco,
In de eerste plaats is dit de rechter kant van de motor. De zijde wordt altijd benoemd uitgaande van de rijrichting.
En dit is de plek waar de oliedruksensor zit. Normaal is deze voor het oliedruk-controlelampje. Bij een oliedrukmeter moet er een andere sensor in.
De draad is licht taps toelopen (NPT) en dicht daardoor zelf af. Geen pakkingsmateriaal nodig.
Groet,
Teun
In de eerste plaats is dit de rechter kant van de motor. De zijde wordt altijd benoemd uitgaande van de rijrichting.
En dit is de plek waar de oliedruksensor zit. Normaal is deze voor het oliedruk-controlelampje. Bij een oliedrukmeter moet er een andere sensor in.
De draad is licht taps toelopen (NPT) en dicht daardoor zelf af. Geen pakkingsmateriaal nodig.
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"