- Berichten: 90
injectie ombouwen
- Rob Burger
- Premium lid
Minder
Meer
05-12-2024 17:24 #1047364
door Rob Burger
injectie ombouwen is gemaakt door Rob Burger
[object Object] hallo de b20 in mijn duet begint te tikken ,ik rijd op gas en heb de kleppen gesteld dus ik denk dat er meer aan de hand is . nu heb ik nog een goed injectie blok in de schuur en daar heb ik om te testen een carburateur op gebouwd ik heb hem laten lopen en dat ging goed compressie 4 x 10 dus voor dat ik ga inbouwen even vragen of ik nog speciale dingen moet aanpassen voor dat ik een hoop werk op mijn nek haal ,ik wacht af ,grtz Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 148
05-12-2024 18:14 #1047366
door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic injectie ombouwen
Het onderblok van een B20 injectie blok (B20E of F) is gelijk aan alle andere B20 blokken. De kop is afwijkend (gaten voor injectoren), en de verdeler is anders. Misschien een 123 ontsteking plaatsen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
05-12-2024 18:21 #1047367
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic injectie ombouwen
Dag Rob,
Een tikkende B20 geeft vaak een versleten nokkenastandwiel aan.
Overigens is een oud-injectie blok prima te gebruiken, zeker als je op lpg rijdt heb je weinig kans op pingelen.
gr. Cor.
Een tikkende B20 geeft vaak een versleten nokkenastandwiel aan.
Overigens is een oud-injectie blok prima te gebruiken, zeker als je op lpg rijdt heb je weinig kans op pingelen.
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
05-12-2024 23:40 #1047372
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic injectie ombouwen
IK heb het gedaan, twee carburators er op injectoren afdichten orginele ontsteking en bollen maar.
SU carburators met KN naalden.
Zit wel een K nokenas in het blok.
m.vr.gr.
Johan Geers
SU carburators met KN naalden.
Zit wel een K nokenas in het blok.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 148
06-12-2024 07:09 #1047373
door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic injectie ombouwen
Als je de nokkenas vervangt zou ik niet voor een K gaan, maar voor een TT3 of TT4.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1354
06-12-2024 18:06 #1047375
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic injectie ombouwen
Hoi Rob, je kunt eenvoudig controleren of je distributie tandwiel " versleten" is. Verdelerkap eraf en voorzichtig je koelvin heen en weer bewegen. Als je rotor eerst een aantal graden stil blijft staan dan zit er waarschijnlijk speling tussen het fiber tandwiel en het metalen hart. Dat kan heel goed het tikken veroorzaken.
Heb je al compressie gecontroleerd bij je huidige motor? Je kunt ook met een schuifmaat ( beetje grof...) de lichthoogte van je tuimelaars meten, als die sterk verschilt kan er een nok van je nokkenas versleten zijn,
Succes, Hans
Heb je al compressie gecontroleerd bij je huidige motor? Je kunt ook met een schuifmaat ( beetje grof...) de lichthoogte van je tuimelaars meten, als die sterk verschilt kan er een nok van je nokkenas versleten zijn,
Succes, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.