Welk oplosmiddel voor verdunnen rode motorverf?

• Arthur Vaanhold
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-06-2024 22:45 #1045488 door Arthur Vaanhold
Welk oplosmiddel voor verdunnen rode motorverf? is gemaakt door Arthur Vaanhold
Heb de B20F van de 1800ES laten reviseren en ben nu het blok weer aan het opbouwen. Natuurlijk gaan we het weer enorm RED maken met de originele rode lak die het VOD levert. Het rood verven gaat echter stap voor stap en daardoor wordt de lak in het blik steeds dikker: de oplosmiddelen lijken nogal vluchtig en ruiken ook niet echt naar terpentine. Weet iemand met welk oplosmiddel de motorlak verdund moet worden? Bedankt, Arthur Vaanhold.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-06-2024 23:20 - 15-06-2024 23:20 #1045489 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Welk oplosmiddel voor verdunnen rode motorverf?
Hoi Arthur, dat hangt van de verf af ... denk dat het een  1-component verf is, dan met white spirit = terpentine, overigens ik gebruik engine paint spuitbussen en koop ze bij Doetam. Zijn overal te koop.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 15-06-2024 23:20 door Ed van der Zee.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-06-2024 08:23 #1045491 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welk oplosmiddel voor verdunnen rode motorverf?
Ik heb hem recentelijk verdund met thinner,  werkt prima.

• Arthur Vaanhold
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-06-2024 16:22 #1045501 door Arthur Vaanhold
Beantwoord door Arthur Vaanhold in topic Welk oplosmiddel voor verdunnen rode motorverf?
Ed en Han, bedankt! Ik wilde beide even testen, maar de thinner was op. En ofschoon de lak niet echt naar terpentine ruikt, werkt het wel. 

@Ed: die drie blokken die jij laatst had staan waren prachtig, inderdaad, maar vanwege de nevel en het niet hoeven afplakken doe ik het met de kwast.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD