B16A moderne achterste krukasdichting.

• M.R.M. de Craene
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2024 10:51 #1045206 door M.R.M. de Craene
B16A moderne achterste krukasdichting. is gemaakt door M.R.M. de Craene
Heeft er iemand ervaring met de ombouwset van viltring naar echte oliekeerring zoals aangeboden door sommige leveranciers? Is de B16 motor hiermee echt droog te krijgen?
Bedank, Marnix.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2024 19:33 #1045216 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic B16A moderne achterste krukasdichting.
Dag Marnix, ik rij al sinds jaar en dag in een 444 met B16 motor, en heb nog nooit gehoord of gelezen dat er een moderne oliekeerring voor een B16 of B4b in de handel is.
Dergelijke moderne oliekeerringen zijn wel in de handel voor de B18 en B20 motoren, die ook een vilten keerring hadden, maar die zijn totaal anders,  en passen niet op een B16.
Als de achterste keerring lekt zit er niet anders op dan deze te vernieuwen , en dat is wel even een klusje.
Suc6

• M.R.M. de Craene
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2024 22:07 #1045218 door M.R.M. de Craene
Beantwoord door M.R.M. de Craene in topic B16A moderne achterste krukasdichting.
Hallo Kees,
Deze set (en eveneens de set voor de voorste keerring op B16) wordt aangeboden door *ordica*. Is op ruilbasis met borgsom, na levering uw oude dichtingshouder terugsturen voor aanpassing naar nieuwe keerring,waarna men borg terug krijgt gestsort. Is wel stukken duurder dan de B18/20 versie...
Groeten, Marnix.

• Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2024 11:41 #1045219 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic B16A moderne achterste krukasdichting.
Ik heb geen ervaring met deze sets, maar ik ken ze wel. Er wordt namelijk een deelbare kunststof keerring gebruikt die je in elkaar haakt. Als je goed kijkt zie je de naad in de keerring.
nordicar.com/artikel/10886/krukaskeerrin...-b14a-b16a-b16b.html

Erg duur en geen idee of het goed werkt. Overigens werken de twee vilten keerringen ook niet erg lekker is mijn ervaring. En het is inderdaad een hele (vervelende) klus.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD