inhouden motor

  • Peter van Koppen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2024 14:03 #1043995 door Peter van Koppen (GAST)
inhouden motor is gemaakt door Peter van Koppen (GAST)
Sinds kort bezig aan een Volvo P 1800 ES uit 1971 , met een d-Jetronic injectie systeem. Bij constant toerental zowel laag als hoog houdt de motor plotseling kort in .met als gevolg een schok in de aandrijving.
probleem doet zich niet voor tijdens accelereren .motor start direct loopt netjes met een co van 1.3 % ( volgens type plaatje moet dit zijn 1% ( USA uitvoering!) 
Wagen heeft 5 jaar stilgestaan in museum! daarom compressie gemeten , kleppen gesteld , ontsteking afgesteld en bougies en punten vernieuwd. tevens alle benzine slangen vernieuwd inclusief benzine filter!
injectoren ultrasoon gereinigd .Tevens injector contacten in ontsteking huis gecontroleerd ,,scoop beeld ontsteking is OK.
Mijn vraag heeft iemand een soortgelijke ervaring mee gemaakt, ben reuze benieuwd naar uw reactie  met vr gr Peter 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Platvoet
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-02-2024 21:48 #1043996 door Henk Platvoet
Beantwoord door Henk Platvoet in topic inhouden motor
Oorzaak schokken zijn vervuilde contacten in de impulsgever op het inlaatspruitstuk. Het zwarte blokje.  Komt veel voor  . Schoonmaken met aceton, en opnieuw afstellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2024 15:33 - 12-02-2024 15:38 #1043997 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic inhouden motor
Henk bedoelt de Throttle Valve als je het zwarte kapje er voorzichtig af haalt kijk je op de contactjes van de impulsgever. Als dat niet helpt kunnen het ook de injectoren zijn, als je ze ultrasoon reinigt moeten de injectoren ook elektrisch aangesloten zijn en kunnen openen, anders blijft de rommel erin zitten. Als gaat zoeken dan is er veel informatie over het D-jet injectiesysteem te vinden op dit forum en op internet.

6. Throttle switch (jetronic.org)
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 12-02-2024 15:38 door Ed van der Zee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-02-2024 11:21 #1044007 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic inhouden motor
Ja inderdaad, bij ultrasoon reinigen is het van belang dat de injectoren op een zelfde manier aangestuurd worden als in de auto, steeds een aantal milliseconden open.

Voor zover mijn geheugen reikt kan je een daarvoor geschikt apparaatje kopen op bijvoorbeeld Amazon.

Even gezocht, deze bijvoorbeeld: BELEY Draagbare universele brandstofinjector driverbox

 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Koppen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2024 13:39 #1044008 door Peter van Koppen (GAST)
Beantwoord door Peter van Koppen (GAST) in topic inhouden motor
Hartelijk bedank voor de goede suggesties , injectoren zijn id ultrasoon gereinigd met actieve pulsen. de zg throttle Valve of smoorklep stand sensor
is ook bij mij verdachte nummer een .
Ga aan het werk en laat het jullie weten. op dit forum kom je meer te weten dan via handboeken en goedbedoelde particuliere adviezen. 
Met vriendelijke  groet
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD