- Berichten: 103
Carterontluchting B18 B
- Wouter Vansteenkiste
- Premium lid
- 1800S van 24/03/1967
Minder
Meer
27-05-2023 15:20 #203291
door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Carterontluchting B18 B
Hallo,
Bedankt voor jullie input.
Uitpluiswerk op Zweeds forum bevestigt dat de klep voor op de carterventilatie origineel was op een modeljaar M (1967). Een vlamdover ( Art. 419771 ) wordt pas vanaf de B20 bovenop de carterventilatie gemonteerd (niet bij een B18 . Op onze 1800S was alleen het eitje aanwezig, rechtstreeks naar open lucht.
Het klepje (Webshop link Art. 418982 ) en verloopslang ( Art. 419422 ) zijn besteld op de webshop, omdat we alles terug conform origineel brengen. De (reductie)nippel ( Skandix Link) is niet te krijgen bij onze webshop maar wel bij Skandix.
Wordt aangesloten samen met de verbinding luchtfilter <> oliedop.
De SU's dienen nog afgeregeld te worden, momenteel zit een KD naald gemonteerd. Of de aansluiting een verschil maakt in afregeling, kan ik dus niet zeggen.
Mochten er problemen zich aandienen door deze manier van carterventilatie, meld ik mij.
Vriendelijke groet, Wouter
Bedankt voor jullie input.
Uitpluiswerk op Zweeds forum bevestigt dat de klep voor op de carterventilatie origineel was op een modeljaar M (1967). Een vlamdover ( Art. 419771 ) wordt pas vanaf de B20 bovenop de carterventilatie gemonteerd (niet bij een B18 . Op onze 1800S was alleen het eitje aanwezig, rechtstreeks naar open lucht.
Het klepje (Webshop link Art. 418982 ) en verloopslang ( Art. 419422 ) zijn besteld op de webshop, omdat we alles terug conform origineel brengen. De (reductie)nippel ( Skandix Link) is niet te krijgen bij onze webshop maar wel bij Skandix.
Wordt aangesloten samen met de verbinding luchtfilter <> oliedop.
De SU's dienen nog afgeregeld te worden, momenteel zit een KD naald gemonteerd. Of de aansluiting een verschil maakt in afregeling, kan ik dus niet zeggen.
Mochten er problemen zich aandienen door deze manier van carterventilatie, meld ik mij.
Vriendelijke groet, Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
28-05-2023 01:02 #203292
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Carterontluchting B18 B
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim van Haren
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 72
28-05-2023 21:51 #203301
door Wim van Haren
Beantwoord door Wim van Haren in topic Carterontluchting B18 B
De slang gaat dan naar het T-stuk van de olievuldop en dan naar ? Mijn Volvo Amazon sedan is ven 1962.
Groet Wim
Groet Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Premium lid
- 1800S van 24/03/1967
Minder
Meer
- Berichten: 103
30-05-2023 20:05 #203335
door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Carterontluchting B18 B
Wim,
Ik denk dat jouw vraag bij het andere topic hoort.
In elk geval: zowel de carterontluchting als rembekrachtiger worden op het spruitstuk aangesloten.
Bij voorkeur elk afzonderlijk op het spruitstuk (carterontluchting via reductienippel, rembekrachtiger via gewone nippel).
Het T-stukje kan gebruikt worden voor aansluiting van beiden op 1 nippel, wel met de reductie rekening houden.
Hoop dat dit e.e.a. helder maakt.
Groet, Wouter
Ik denk dat jouw vraag bij het andere topic hoort.
In elk geval: zowel de carterontluchting als rembekrachtiger worden op het spruitstuk aangesloten.
Bij voorkeur elk afzonderlijk op het spruitstuk (carterontluchting via reductienippel, rembekrachtiger via gewone nippel).
Het T-stukje kan gebruikt worden voor aansluiting van beiden op 1 nippel, wel met de reductie rekening houden.
Hoop dat dit e.e.a. helder maakt.
Groet, Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.