- Berichten: 104
Verwijderen vlinderkleppen inlaat 164 B30A
- 17681-dummy
- Premium lid
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
09-09-2022 18:34 #200131
door 17681-dummy
Verwijderen vlinderkleppen inlaat 164 B30A is gemaakt door 17681-dummy
Dag allemaal,
Wie heeft er ervaring met het verwijderen van de vlinderkleppen uit het inlaatspruitstuk bij de 164 met carburateurs? Ik kreeg een tip dat het weghalen van die dingen nogal wat positief effect heeft op de prestaties en de respons. Heeft iemand dat wel eens gedaan toevallig?
Groet Yuri
Wie heeft er ervaring met het verwijderen van de vlinderkleppen uit het inlaatspruitstuk bij de 164 met carburateurs? Ik kreeg een tip dat het weghalen van die dingen nogal wat positief effect heeft op de prestaties en de respons. Heeft iemand dat wel eens gedaan toevallig?
Groet Yuri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-09-2022 01:50 #200135
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verwijderen vlinderkleppen inlaat 164 B30A
Ze kunnen er gewoon uit, verwacht geen spectaculaire verhoging van je vermogen ... maar als ze in gesloten stand vast blijven zitten heb je wel een probleem. Dit heb ik nog niet mee gemaakt overigens
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
- Premium lid
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
12-09-2022 16:03 #200147
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Verwijderen vlinderkleppen inlaat 164 B30A
Dag Ed,
Ik heb de beide kleppen verwijderd. Het verschil is aanzienlijk. De motor pakt veel beter op, klinkt een stuk plezieriger en de hele loopcultuur is flink verbeterd. Of er veel vermogen los is gekomen durf ik niet te zeggen, maar de auto rijdt wel veel lekkerder.
Ik heb de gaten die ontstaan door het verwijderen van de vlinderkleppen met een conische prop afgedicht. Deze prop heb ik zo’n gemaakt dat je hem vanuit de binnenkant aanbrengen kunt. Aan het einde, wat buiten steekt, zit schroefdraad. Een aluminium afdichting er tussen en een M8 moer er op met een druppel rode loctite. Door het aandraaien trek je de prop klem in het gat. Zit als een huis en is weer ongedaan te maken.
Een kleine aanpassing maar wat mij betreft aan aanrader.
Gr Yuri
Ik heb de beide kleppen verwijderd. Het verschil is aanzienlijk. De motor pakt veel beter op, klinkt een stuk plezieriger en de hele loopcultuur is flink verbeterd. Of er veel vermogen los is gekomen durf ik niet te zeggen, maar de auto rijdt wel veel lekkerder.
Ik heb de gaten die ontstaan door het verwijderen van de vlinderkleppen met een conische prop afgedicht. Deze prop heb ik zo’n gemaakt dat je hem vanuit de binnenkant aanbrengen kunt. Aan het einde, wat buiten steekt, zit schroefdraad. Een aluminium afdichting er tussen en een M8 moer er op met een druppel rode loctite. Door het aandraaien trek je de prop klem in het gat. Zit als een huis en is weer ongedaan te maken.
Een kleine aanpassing maar wat mij betreft aan aanrader.
Gr Yuri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.