P1800E cilinderkop B20 F-D versus F-K

  • Leo Bisschop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2021 11:45 #196600 door Leo Bisschop
P1800E cilinderkop B20 F-D versus F-K is gemaakt door Leo Bisschop
Zo'n 20 jaar geleden een P1800E gekocht die door de vorige eigenaar was omgebouwd naar carburatie. Met veel plezier dagelijks in gereden. Ik ga nu de auto nu body-off restaureren en weer terugbouwen naar injectie. De motor is bijna klaar, zie afbeelding, en ineens blijk ik een verkeerde kop te hebben gemonteerd namelijk een F-K in plaats van een F-D. In de F-K zit geen gat in de cilinderkop voor de luchtschuif (auxiliary air slide).
Ik overweeg de cilinderkop aan te passen door de aansluiting voor de luchtschuif te maken. De vraag is: kan dat of zijn er meerdere verschillen tussen de D en de K kop?

Ik hoor graag!

 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD