Zoemend, brommend geluid uit dashboard
- Jan Jan Mastenbroek (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ben nieuw op dit forum en heb zelf een Volvo 245 uit 1992. Echt een heerlijke auto!
Ik heb echter het volgende probleem. Auto is net terug van de garage en daar zijn de bougies en de vonkenverdelerkap vervangen ivm startproblemen bij nat weer.
Sindsdien geen problemen meer gehad. Het is ook wel vrij droog de laatste tijd, moet ik zeggen

Echter, nu deed het volgende zich voor:
Ik wilde wat uit de auto halen en toen hoorde ik een zoemend geluid uit het middenconsole, ter hoogte van mijn ventilator roosters, komen. Dit geluid was om de 20 seconden en hield dan voor ongeveer 5 seconden aan. Alsof er iets aansloeg, brommend, zoemend geluid. En dit ging de hele tijd zo door.
Toen ik de auto wilde starten, je raadt het al, was de accu volledig leeg (getrokken).
Heeft iemand van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik las iets online van vuiligheid in een ventilator, maar dat betrof een storing bij een BMW.
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
En sterkte allen in deze gekke tijd.
Groet,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Het is maar een wilde gok hoor..
.
- Nieuw lid
-

Tja, meer info heb ik gewoon niet. En mogelijk dat iemand deze storing als een bekend defect herkent.
Dank voor de goede tip, dat is zeker een mogelijkheid. Ik zal de cd er eens uithalen. Wie weet.....
- Nieuw lid
-
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
- Nieuw lid
-
Nu blijkt dat mijn accu helemaal dood is volgens garage. Na plaatsen nieuwe accu geen gekke geluiden meer te horen en accu wordt ook niet leeggetrokken.
Maar ik blijf het vaag vinden dat door lege, dode accu je auto gekke geluiden maakt.
Maar ja, hopen dat dit het was.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Zou het kunnen dat je je lichten aan had laten staan?Jan Jan Mastenbroek (GAST) schreef : Ik wilde wat uit de auto halen en toen hoorde ik een zoemend geluid uit het middenconsole, ter hoogte van mijn ventilator roosters, komen. Dit geluid was om de 20 seconden en hield dan voor ongeveer 5 seconden aan.
Dan hebben die je accu leeg getrokken namelijk.
Op het moment dat je je deur open deed probeerde de licht verklikker met zijn laatste krachten je een waarschuwing te geven.
Die energie kwam echt uit de diepste spelonken van je accu.. even genoeg voor een signaal van 5 seconden, spanning te ver ingezakt dus signaal stil, dan komt de accu gedurende 20 seconden weer een beetje op adem en wordt de drempelspanning voor de verklikker bereikt, die gaat aan en na 5 seconden is de koek weer op, etc.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )