Stotteren bij koude motor
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Johan Geers" schreef:
Beste R, ditkan het ook wel eens zijn een raar verschijnsel?
m.vr.gr.
Johan Geers
Klopt, bij mij is de verdelerkap ook de oorzaak van de problemen. Nu ik de originele Bosch via Skandix binnen heb kun je het verschil ook wel goed voelen. De Bosch is veel zwaarder als de Italiaanse troep van EPS. Ook is de Bosch voorzien van koperen kernen en de eps van goedkoper materiaal.
Mijn auto rijdt nu weer probleemloos en plezierig!
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Dat is nuttige informatie. Mijn B20A geeft weliswaar geen problemen, maar voor de (123-) verdeler heb ik graag een reservekap liggen."R. Kosse" schreef:
bij mij is de verdelerkap ook de oorzaak van de problemen. Nu ik de originele Bosch via Skandix binnen heb kun je het verschil ook wel goed voelen. De Bosch is veel zwaarder als de Italiaanse troep van EPS. Ook is de Bosch voorzien van koperen kernen en de eps van goedkoper materiaal.
De clubshop verkoopt momenteel verdeelkappen van Facet, maar ook die hebben geen koperen contacten, idd een reden om de Bosch te prefereren.
Mijn devies is: If it ain't broken, don't fix it.Het lijkt erop dat de nieuwe eps verdelerkap de oorzaak van de problemen is. Vanavond heb ik de oude er weer opgezet en de motor startte direct. Ook het wegrijden gaat goed en het probleem is niet meer voor gekomen.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Remon Kosse
- Elite lid
-
"Joop van Putten" schreef:
Mijn devies is: If it ain't broken, don't fix it.Het lijkt erop dat de nieuwe eps verdelerkap de oorzaak van de problemen is. Vanavond heb ik de oude er weer opgezet en de motor startte direct. Ook het wegrijden gaat goed en het probleem is niet meer voor gekomen.
Ben ik helemaal met je eens. Al een aantal keren heb ik preventief onderdelen vervangen met als gevolg dat het juist problemen veroorzaakte in plaats van problemen voorkwam. Enige voordeel is dat je dan gelegenheid hebt om vergelijkbare kwaliteit onderdelen te zoeken (zoals nu met de verdelerkap)
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Stotteren is te vergelijken alsof er lucht in de brandstof aanvoer zit maar dat is het niet. Motor slaat over maar alleen als deze koud is tot en met bedrijfstemperatuur. Kan dit met vacuumvervroeging of ontsteking tijdstip te maken hebben?
- Ad Adriaansen
- Nieuw lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Dus ik zou maar eens beginnen om de carburetor iets rijker te zetten.
success
Johan Geers
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-