oliepeil

• Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2001 09:29 #57483 door
oliepeil is gemaakt door
Meestal wordt het advies gegeven je oliepeil te controleren ongeveer 15 to 30 minuten nadat de motor (na gebruik) is afgezet. Als ik dat doe staat het peil meestal tegen het minimum aan. Peil ik echter nadat de auto twee dagen heeft stil gestaan dan staat het peil tot boven het maximum. Iemand enig idee hoe dit verschil zo groot kan zijn en welk peil ik nu moet aanhouden ivm bijvullen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2001 10:23 #58708 door
Beantwoord door in topic oliepeil
Het kan zijn dat je oliekanaaltjes wat zijn dichtgekoekt. De olie zakt zeer langzaam terug naar het carter. Hetgeen zou betekenen dat je smering ook niet meer 100% is.Controleer een keer je oliedruk!

• Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2001 14:23 #58707 door
De oliedruk is meestal vrij hoog (2,5 a 3). Bij stationair toerental loopt ie wel wat terug. Tijdens een lange rit zakt het peil van 2,5 a 3 terug naar zo'n 1,5 a 2. Dit leek te kloppen met het feit dat er na een lange rit ook nog maar weinig olie in het carter zat. Dit laatste blijkt na enkele dagen dus wel mee te vallen. Is dat fluctueren van de druk ook een teken van verstopte kanaaltjes?

• Bezoeker
  • Bezoeker
30-09-2001 20:01 #58706 door
natuurlijk moeilijk te beoordelen vanaf hier.Vernauwing door "sludge" is hier waarschijnlijk wel de oorzaak. Iets anders kan ik niet met jouw beschrijving combineren.JK

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2001 12:41 #58705 door
Bestaat bij een dergelijke vernauwing ook kans op een vastloper?

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2001 12:54 #58704 door
Wanneer de smering niet 100% is, door verstopping ontstaat een grotere wrijving. Deze grotere wrijving heeft een grotere slijtage en warmte ontwikkeling tot gevolg. De grotere warmte ontwikkeling heeft weer tot gevolg dat het materiaal meer uitzet. vastlopers behoren tot de mogelijkheid.Maar nog steeds geldt: Moeilijkte beoordelen vanaf hier.Misschien heeft Wynn een reinigingsmiddel voor verstopte kanalen. Informeer eens bij een automaterialenzaak. Jankees

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD