diagnose bij niet werkende startmotor

• Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2001 23:00 #57459 door
Vandaag weigerde de startmotor dienst. Deze deed helemaal niets. Via een sleepje van een andere auto sloeg de motor aan en kwam ik thuis.Vraag is nu:Hoe stel je vast wat er met de startmotor kan zijn.De accu levert stroom.Op welke wijze stel ik nou vast wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen.Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2001 10:29 #58776 door
Beantwoord door in topic diagnose bij niet werkende startmotor
Een veelvuldig voorkomende storing is: je start en je hoort alleen een klik, dit duidt op een niet goed werkend startrelais. Maar ik ga er vanuit dat je helemaal niets hoorde en de startmotor deed niets.Bij zulke storingen moet je eerst vast stellen of er spanning op de startmotor en relais is. De startmotor zelf krijgt zijn spanning rechtstreeks van de accu, dit is de dikke kabel die rechtstreeks van de accu naar het startrelais gaat, aan het startrelais zit vervolgens een dunne draad bevestigd welke van het kontactslot komt hiermee wordt het startrelais geactiveert, je moet met een proeflampje controleren of er spanning op komt als je start,is dit het geval dan zou ik de startmotor demonteren en door een gespecifiseerd bedrijf laten controleren. Wat ook wel eens voorkomt is dat deze bevestiging los is geraakt,maar dat is snel gezien. succes Kees Vos

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2001 16:55 #58775 door
een flinke tik met een hamer op de startmotor kan je soms het opslepen besparen; hierdoor willen het relais of de koolborstels die versleten raken wel eens in het gareel komen. Een revisie zit er dan wel aan te komen, maar er zijn mensen die dit heel lang uit kunnen stellen op deze manier! Succes, Bert

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2001 19:00 #58774 door
Een startmotor gaat bijna nooit kapot maar als ie dat toch doet dan is ie meestal ook goed kapot.Bij CRP in Waalwijk kun je tegen redelijk tarief een andere krijgen (Ruilsysteem) wij monteren ook als je dan wilt.Bel eens voor een prijsopgaaf.M.vr.gr.Jacques WagtmansHuub LommersCRP Waalwijk0416-650263

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD