verbruik op gas

• Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 08:32 #57416 door
verbruik op gas is gemaakt door
Mijn b18a uit '69 loopt 1 op 6,4 op gas.Is dit normaal of kan het beter. Het lijkt mij dat het beter moet kunnen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 11:23 #58909 door
Beantwoord door in topic verbruik op gas
1 op 8 moet kunnen. Het hoge verbruik kan meerdere oorzaken hebben. Let allereerst op een juiste afstelling van kleppen en ontsteking. Het afstellen van de hoeveelheid gas is werk voor een garage. Te weining mengsel kan problemen geven (motor te heet, geen trekkracht etc)

• Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 11:36 #58908 door
afgelopen zaterdag hebben wij de afsteldag gehad van de regio west, mijn combi verbruikte ook veel 1 op 8, de kleppen zijn gesteld nieuwe puntjes erin en aan de afstelkast, Gert vertelde mij dat het verbruik minder zou worden want van de afstelling klopte niet veel. Van de week getankt en het verbruik was net geen 1 op 10!! dus het beste is opnieuw afstellen.

• Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 21:07 #58907 door
Mijn verbruik op gas is ook bijna 1 op 10. Dus even je alle puntjes nalopen..<br>Succes<br><b><i>Rik</b></i>

• Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2001 22:19 #58906 door
Ik heb een B20 met 2 SU's en een Luminition electronische ontsteking. Vanaf de verdamper gaat een dikke LPG toevoerslang naar de SU's die zich daar splitst in twee toevoerslangen naar elke carb.De gaskraanregelaar die doorgaans op de slang bevestigd is en die de hoeveelheid door te voeren LPG vermindert heb ik er tussenuit gehaald, want de auto liep veel te onregelmatig.Kortom de SU's krijgen max LPG en de auto rijdt 1 op 8,5.Kleppen staan op 0,5 mm warm.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD