wel nieuwe cilinderkop
- Bezoeker
06-05-2002 10:48 #56880
door
wel nieuwe cilinderkop is gemaakt door
Ik heb wel een gloednieuwe cilinderkop, maakt dat toch wat uit i.v.m olieverbruikGroetjes Sebas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-05-2002 12:20 #60710
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
Hangt er vanaf wat de oorzaak is van olieverbruik. Zit meestal niet in je kop, maar in óf je klepgeleiders (de rubberen doppen daarop) óf in je zuigerveren. Voor verdere info kijk op
www.amazoncars.nl
bij olieverbruik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-05-2002 14:31 #60709
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
Even voor de goede order: Klepgeleiders zitten in de cilinderkop, wanneer deze versleten zijn kan dit mede oorzaak zijn voor olie verbruik. Ik weet niet wat het bouwjaar van je motor is,maar de vroege B18 motoren hadden praktisch onverslijtbare klepgeleiders, dit zijn de klepgeleiders waar geen zgn kleprubbertje op zit.Verder wil ik nogmaals opmerken dat onze motoren erg gevoelig zijn voor lekkage, op deze manier raak je ook olie kwijt.Vr Gr Kees Vos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-05-2002 19:52 #60708
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
Kees,Met het schaamrood op de kaken. Natuurlijk heb je gelijk Kees. Ik zat kennelijk teveel aan die zuigerveren te denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-05-2002 19:59 #60707
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
Dat de motoren redelijk gevoelig zijn voor slijtage lijkt me niet vreemd, er heeft immers een motor van Engelse afkomst voor model gestaan. Dat is dus vragen om olielekkage . Alle gekheid op een stokje: de belangrijkste plekken voor lekkage zijn krukaskeerring, distributiedekselkeerring en kleppendekselpakking. Het gaat vooral om de eerste twee omdat die van oorsprong van vilt zijn, iets dat niet erg lang erg oliedicht blijft. Het is dan aan te bevelen om - als er toch werkzaamheden worden uitgevoerd in die regio's - gelijk de vilen keerringen te vervangen door rubberen. Gemodificeerde keerringhouders zijn daarvoor nodig (oude inleveren), maar dan ben je er voorlopig vanaf. Ik ga binnen afzienbare tijd de versnellingsbak en de koppelingsplaat vervangen. En nu ik daar toch bezig ben dus ook de krukaskeerring vervangen door een rubberen, want je kunt altijd zien waar ik gestaan heb . Dus het grootste deel van mijn halve liter per 5.000 km olievebruik is nog lekkage ook!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
07-05-2002 10:25 #60706
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
Bij mij waren een aantal bouten van de carterpan een stuk losgetrild -of niet goed vastgezet-. Aandraaien hiervan scheelde alweer een aantal cc. olie per maand!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
08-05-2002 00:33 #60705
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
P.S. onze auto's lekken geen olie ,ze markeren hun teratorium )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
08-05-2002 00:35 #60704
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
P.S. onze auto's lekken geen olie ,ze markeren hun teratorium )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
08-05-2002 00:35 #60703
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
P.S. onze auto's lekken geen olie ,ze markeren hun teratorium )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
08-05-2002 00:37 #60702
door
Beantwoord door in topic wel nieuwe cilinderkop
P.S. onze auto's lekken geen olie ,ze markeren hun teratorium )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.