bout distributietandwiel
- Bezoeker
29-05-2002 07:55 #56812
door
bout distributietandwiel is gemaakt door
Heeft iemand een tip om de bout op de nokkenas die het kunststof distributietandwiel vastzet los te krijgen?Het probleem is dat of de binnenzijde van het tandwiel kapot is, ofwel dat de spie op de nokkenas eraf gelopen is, waardoor het tandwiel nu los van de nokkenas draait, en ik dus geen tegenkracht kan zetten. Het gaat om een Amazon B16.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
29-05-2002 12:29 #60930
door
Beantwoord door in topic bout distributietandwiel
Een zware schroevendraaier tussen de tandwielen van je vliegwiel zetten daarmee blokeer je deze. Haal eerst je accu los want je zit bij de startmotor te prutsen.
- Bezoeker
29-05-2002 12:39 #60929
door
het vliegwiel zit toch aan de krukas vast?mijn krukas blokkeren helpt niet, omdat ik daarmee mijn nokkenas nog niet blokkeer.
- Bezoeker
29-05-2002 18:59 #60928
door
Met pneumatische moeraanzetter,zet bijna geen kracht over op de nokkenas ,werkt met kloppende beweging . Groeten
- Bezoeker
29-05-2002 19:39 #60927
door
Maar let lop dat je niet teveel kracht zet op de zijkant van de nokkenas, anders druk je aan de kant van het schutbord een soort plug uit het blok.
- Bezoeker
30-05-2002 12:01 #60926
door
Kijk eens op de beschrijving op mijn site
www.volvoamazon.com
Onder de rubriek Motor bij distributietandwielen. Misschien heb je daar wat aan.
- Bezoeker
02-06-2002 09:12 #60925
door
Als het hart uit het tandwiel gebroken is kun je wellicht een zgn.moordenaar of grote waterpomptang op de resten zetten. Is de spie verdwenen (dit kan bijna niet omdat het een halfmaantje is). Is het wellicht mogelijk om via het gat van de distributor een lange grote schrovendraaier in het tandwiel te zetten van de overbrenging nokkenas/stroomverdeler.Succes!