b20e, benzinepomp in motorruimte

• Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 23:20 #56796 door
Ik wil een B20E in mijn origineel met B20A uitgeruste 145 bouwen. Ik vraag me nu af, kan ik een electr benzinepomp in de motorruimte bouwen en de retourleiding van de benzine via een T stuk weer voor de pomp in de aanvoerleiding brengen? sommige 1800E schijnen de benz. pomp ook in de motorruimte te hebben, maar is hier ook sprake van een retourleiding helemaal terug naar de benzinetank? (zoals bij 140-B20E/F)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 17:51 #60982 door
Beantwoord door in topic b20e, benzinepomp in motorruimte
Hoi Emo,Ik heb het nooit geprobeert maar volgens mij werkt het niet als je de retourleiding weer invoert in de aanvoerleiding, ik denk dat je pomp dan het "kleine" rondje zal pompen.Waarom maak je het niet zoals het origineel? gewoon de pomp bij de tank plaatsen.Groeten, Joost.

• Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 19:48 #60981 door
Hoi Emo, je kan je retour niet terugkoppelen op je aanvoer. Ik heb ook nog nooit een p1800E gezien met de pomp in de motorruimte. In het onderdelenboek staat dat ook niet. Je zou de pomp daar wel kunnen plaatsen maar dan moet je wel een aparte retour aanleggen. Succes!

• Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2002 09:46 #60980 door
Hallo, Emo juist het is al gezegt de pomp gaat rond pompen, dus een retourleiding terug naar de tank.Wat ik me afvraag, waar begin je aan het injectiesysteem is kwetsbaarder en storing gevoeliger dan een carburateur, en erg veel vermogen win je er niet mee.Mijn advies blijf maar lekker bij je B20A, rijdt goed en doet het altijd.succes Kees Vos

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD