geharde klepzittingen
- Bezoeker
11-06-2002 20:53 #56763
door
geharde klepzittingen is gemaakt door
Hoe snel slijten de klepzittingen bij rijden op LPG nu eigenlijk in (B20A)? Ik heb ruim 24.000 km op LPG gereden. De vorige eigenaar zo'n 43.000 km. Samen 67.000 km. Nu controleerde ik laatst (na 5.000 km) de speling en er bleek dat geen enkele klep afstelling behoefde. Toen ik de Amazon net had klopte er geen bal van de spelingen (bij twee cilinders was de klepspeling 0,15 mm i.p.v. 0,45 mm!!!), echter geen schade. Toen ik de Amazon kocht meldde de verkoper dat er geen geharde klepzittingen in zouden zitten. Gezien het bovenstaande begin ik echter langzaamaan te vermoeden dat dat wel het geval zou kunnen zijn. Dus, hoeveel kun je nu eigenlijk rijden op LPG zonder harde klepzittingen bij rustig rijgedrag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
12-06-2002 00:31 #61061
door
Beantwoord door in topic geharde klepzittingen
Hallo Lennard,Ik heb er bijna 90.000 rustige km´ers met mijn B18a mee gereden. Toen moest ik aan de bak.
- Bezoeker
12-06-2002 09:39 #61060
door
Beantwoord door in topic geharde klepzittingen
Ik moest om de 6 a 7 dKM mn spelingen iets aanpassen. Toen kreeg ik lekker koppakking (van mn Amazon dan, niet van mezelf) en dierect laten harden. Nu +/- 3dkm erop zitten dus nog niet klepspelingen bekeken.Ik had trouwens exact hetzelfde met mijn wagen toen ik m kocht: zeer minimale klepspelingen, maar hij liep nog... That's Volvo....Hou je op de hoogte!