motor demontage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2002 09:32 #56350 door
motor demontage is gemaakt door
Nu de herfst en winter voor de deur staan blijft mijn Zon voorlopig weer binnen om er alleen nog uit te komen als het echt mooi weer is. Mooie tijd om wat klussen aan te pakken dus, nu heeft mijn motor (B18) last van compressieverlies. Op zich jammer maar geen drama aangezien ik er toch een B20 in wil hebben. Zo'n B20 zou ik het lieft ergens oud op de kop tikken, volledig demonteren, laten honen etc indien noodzakelijk en dan zelf weer helemaal (met nieuwe onderdelen) opbouwen. Is dit te doen (onder evt geestelijke begeleiding en met een hele hoop tijd ?) Als ik in de onderdelenboeken zit te kijken is het niet zo heel ingewikkeld maar ik kan me er op verkijken. Komt iemand met bescheiden technische aanleg maar met precisie met de Haynes-bijbel erbij een eind in de goede richting ?Heeft iemand anders in het noorden ervaring hiermee ?En de hamvraag, is er nog iemand die toevallig een B20 blok heeft liggen (hoeft dus niet goed te zijn) waar hij of zij wel tegen een schappelijke prijs vanaf wil ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2002 19:24 #62459 door
Beantwoord door in topic motor demontage
He Johan waar woon je precies?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2002 19:56 #62458 door
Beantwoord door in topic motor demontage
Koop snel de laatste speciale uitgave van het duitse blad Oldtimer Markt over tuning(bij de betere AKO/Bruna/Boekelier). Daarin wordt een B20 tot het bot ontleedt. Ze gaan wel heel ver, wat voor een gebruiksmotor niet allemaal nodig is, maar het staat wel boordevol tips en achtergrondinformatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 07:27 #62457 door
Beantwoord door in topic motor demontage
Hoi Pieter, ik woon in Een, klein dorpje in Drenthe met 3 koeien, 5 schapen en oh ja, een inwoner met een Amazon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 19:30 #62456 door
Beantwoord door in topic motor demontage
Hoi Johan dat is wel wat uit de richting(kop van Noord-Holland). Anders had ik je misschien kunnen helpen.Als je een motor opnieuw gaat opbouwen moet je wel weten wat je aan het doen bent. Het is wel een simpele motor, maar als je de boel niet precies of niet goed in elkaar zet, is dat zonde van al je geld! Het is zaak dat je een GOED revisie bedrijf vind. Mijn idee van een goede motorrevisie is een COMPLETE! Het beste kan je een B20 met een 8-gaats vliegwiel hebben, deze is sterker. De motor die in dat Duitse blad staat is geweldig gereviseerd/getuned maar reken maar dat dat erg veeeel geld kost. Ik heb zelf mijn motor gereviseerd, dwz. nieuw zuigers, oliepomp, koprevisie, nokkenas met nokvolgers, distributietandwielen, ALLE lagers en lagerbussen, krukas met poelie en vliegwiel met drukgroep laten balanceren, drijfstangen met zuigers uitgewogen(scheelde enorm veel). Het kost wat maar deze motor loopt nu erg netjes! Bij vragen mail je maar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2002 22:35 #62455 door
Beantwoord door in topic motor demontage
Ha Pieter,bedankt. Dit geeft de burger moed !Dat uitwegen zit ik nu ook net even na te lezen, zo leer je zonder iets te doen toch wel weer veel !! Als ik iets te vragen heb zal ik het ook zeker niet nalaten je te vragen (mag ik dan nog wel je emaille adres ? Stuur maar naar j.buitenga@gasunie.nl)Groeten Johan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD