langs-groef cilinderwand
- Bezoeker
05-02-2003 01:05 #56144
door
langs-groef cilinderwand is gemaakt door
Omdat mijn compressie van cilinder 2 10,5 bar was terwijl de andere drie 14 bar opbrengen. heb ik de cilinderkop eraf gehaald.Er blijkt nu dat in de wand een rechte kras/groef zit. Aan weerszijden van de groefglimt het een beetje harder als de rest van de cilinderwand. Is dit typisch voor een gebroken zuigerveer?Kan ik hier mee doorrijden?(B20E P1800E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-02-2003 09:15 #63145
door
Beantwoord door in topic langs-groef cilinderwand
komt mij erg bekend voor. lijkt inderdaad een gebroken zuigerveer te zijn.dóórrijden zal de groef vrij snel dieper maken met een navenant olieverbruik. de enig juiste remedie is revisie/opboren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-02-2003 14:17 #63144
door
Beantwoord door in topic langs-groef cilinderwand
Omdat de rest van de motor nog in een goede conditie is wil ik de revisie nog een jaartje of 3 uitstellen, ik rijd niet dagelijks met deze auto.Zou ik kunnen volstaan door alleen een nieuwe zuigerveren set erin te doen?Klinkt mischien gek als ik toch heel de motor op m'n werkbankje heb staan, om dan niet gelijk maar compleet te reviseren.Maar sleutelen is toch leuk?Waar zou ik op moeten letten wat betreft maatvoering van de zuigerveren, overmaat of niet.Compressie is immers goed en met een cilinder die een krasje in wand heeft kan ik wel leven, maar niet met het feit dat dit steeds dieper word en een toekomstige revisie misschien wel bemoeilijkt.Groeten Laurent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
05-02-2003 14:44 #63143
door
Beantwoord door in topic langs-groef cilinderwand
je kan het proberen, zu ik misschien zelf ook wel doen en wie weet, misschien is het resultaat wel zeer bevredigend. reviseren kan altijd nog als de kras (inderdaad) maar niet al te diep is/wordt. ik zou alleen de zieke cylinder vervangen en de juiste maat zuigerveren nemen. bovenop de zuiger kun je zien of er wellicht (al) een overmaat in zit.voorzichtig inrijden en dan maar hopen dat de nieuwe veren heel blijven. Nieuwe veren die ik ooit eens in een gebruikt blok plaatste, gingen een kleine 50.000 km. mee voordat breuk en daarmee de vorming van een groef, optrad. maar zoals je terecht op merkt, sleutelen is leuk, al laat het blok van een P1800 zich wat moeilijker verwijderen. dus als tie nu toch al op de werkbank ligt...............succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
06-02-2003 20:17 #63142
door
Beantwoord door in topic langs-groef cilinderwand
Als je het blok al op de bank hebt zou ik geen halve maatregelen nemen.Om de cylinders van nieuwe zuigerveren te voorzien heb je je halve blok al uitelkaar.Mijn advies doe het dan meteen goed, bovendien waar is de rest van de veer gebleven ? die kom je dan vanzelf tegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.