olielekkage

• Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2003 13:51 #56141 door
olielekkage is gemaakt door
ik was toch in de buurt en ben even bij halfords binnengelopen. het 'spul' wordt nog verkocht. heet 'nettoyant moteur', Valma, kost € 5,50.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 12:55 #63176 door
Beantwoord door in topic olielekkage
HEnny,Super, bedankt ik ga het eens proberen. Maar goed, eerst de leidingen doorblazen, carterventilatie nakijken en dan de zaak schoonmaken.... ik ben erg benieuwd.Grt Thijs

• Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 13:40 #63175 door
ik eigenlijk niet minder. ik hoop het resultaat nog eens te horen. nog een extra adviesje als je de boel schoon hebt om (toch) niet direct te gaan rijden, maar eerst eens te kijken met stilstaande auto en lopende motor anders loop je het risico dat de olie zich toch weer over het hele blok e.v. verspreidt. succes.

• Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2003 14:17 #63174 door
Goeie tip ;-)

• Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2003 13:09 #63173 door
Ik heb de motor nog niet schoongemaakt, maar wel wat zaken nagekeken. De slangen en verbindingen laten zich makkelijk doorblazen. Niet of nauwelijk weerstan, zowel op de cartner onluchting als de olievuldop. Ook zuigt de slang van de olievuldop naar het inlaatspruitstuk stevig! Dat genge wat uiteindelijk niet klopt is dat uit de carterontluchting redelijk hard wordt geblazen, terwijl deze volgens mij moet aanzuigen (b20a) Ook uit de olievukdop komt een beetje druk, maar niet heel erg, dat lijtk dus goed te wezen!

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2003 17:02 #63172 door
de carterontluchting, is een ontlúchting, geen luchtinlaat, en mag/zal dus blazen. ik blijf benieuwd.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD