distrubutiedeksel-aangepast

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2003 22:20 #55649 door
distrubutiedeksel-aangepast is gemaakt door
BIJ HET MONTEREN VAN DE NIEUWE RUBEREOLIEKERING IN HET AANGEPASTE DISTRUBUTIEDEKSEL MOET IK DAN HET OLIE AF VOERGAT VRIJ HOUDEN? b.v.d.dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-08-2003 20:36 #65027 door
Beantwoord door in topic distrubutiedeksel-aangepast
nee, dit hoeft niet, want die keerring laat toch niks door(de viltring wel, vandaar die afvoer.groet,gijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 00:01 #65026 door
Beantwoord door in topic distrubutiedeksel-aangepast
Ik kon deze vraag niet beantwoorden voordat ik de rubber keerring zelf geplaatst had.<p>Bij het eraf halen van het oude keerringhuis viel me op dat de vilten keerring een stukje naar voren is geplaatst om het gat vrij te houden.<br>Ik merkte, als ik aan de krukas draaide, dat er olie langs begon te druppelen. Die olie moet zijn weg terug het carter in kunnen vinden, en dat kan alleen met een vrijgelaten gat.<br>De rubber keerring werd bij mij geleverd met een plastic ring. Die ring dient als montagehulp. Je legt de keerring met montagehulpring op het aangepaste keerringhuis (wat je nog niet gemonteerd hebt) en drukt het met een vlak voorwerp (plankje o.i.d.) in het keerringhuis. Als dat platte voorwerp de rand van het keerringhuis raakt zit de keerring dankzij de plastic ring op de goede diepte. Dan verwijder je de hulpring en kun je het keerringhuis met keerring (en nieuwe pakking) monteren. Doe dat voorzichtig zodat je de rand van de keerring niet om laat slaan.<p>Op deze manier zit de keerring niet zo diep dat hij het retourgat afdicht, maar diep genoeg voor een goede werking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD