verbruik lpg b20a
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2005 16:51 #53190
door
verbruik lpg b20a is gemaakt door
Heb een verbruik van 1 op 6 (grote weg 100 km pu). Kleppen gesteld (0.40)en compressie is bijna 12 bar gelijk op elke cilinder.
Enig idee hoe dit te reduceren?
Enig idee hoe dit te reduceren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2005 19:01 #75818
door
Beantwoord door in topic verbruik lpg b20a
1 op 6 is idd wat veel. Normaal zou iets tussen de 1 op 8 en 1 op 11 zijn. Je carburateur is van grote invloed op je verbruik en prestaties. Aan o.a. de kleur van de aanslag op je bougies en aan de geur van je uitlaatgassen kun je merken of je carburateur niet te rijk staat afgesteld. Heb je al naar de afstelling van je carburateur gekeken?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2005 22:05 #75817
door
De kleur van de bougies is perfect en kun je mij uitleggen welke afstelling je bedoeld voor het rijker of armer stellen van het mengsel . Rijdt op lpg dus volgens mij kun je niet veel veranderen aan het mengsel met de carburateur afstellingen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 08:31 #75816
door
De garage eens de installatie laten stellen. Normaal moet 1:10 haalbaar zijn. Waarschijnlijk kan er nu op je uitlaatgassen nog een auto rijden. De carburateur heeft geen invloed op je gasverbruik.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 08:51 #75815
door
Als je op LPG rijd, zullen je bougies ook niet zwart kleuren bij een te rijk afgestelde motor.<br>Ik zou ook even een afspraak maken met een LPG afstel garage.<br><br>Ook van belang lijkt mij het ontstekingstijdstip van de motor. Staat deze wel correct?. Loopt de motor uberhaud regelmatig?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 16:20 #75814
door
Heb inmiddels al de verdanmper afgetapt (vocht) en ga nu het luchtgedeelte aanpakken en zorgen voor een warme luchtstroom omdat lpg dat lekkerder vind. Zal daarna nogeens verbruik meten en op forum zetten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2005 15:06 #75813
door
Mijn amazon voldoet aan dezelfde eigenschappen als die van Ger. Ook een B20a op gas, compressie rond 12, verbruik rond 1:6. Binnenkort ga ik leren hoe de kleppen te stellen en zal hij optijd gezet worden. <br>
Ik lees vaak dat je de verdamper moet aftappen, maar ik vraag me altijd al af wat de verdamper is. Is de "schijf" tussen carburateur en spruitstuk of is dat het ding dat eerder in de lpg leiding zit? Misschien dat iedereen dat al weet, want ik zie er nooit wat over op het forum geschreven, ik weet het dus niet.
Ik lees vaak dat je de verdamper moet aftappen, maar ik vraag me altijd al af wat de verdamper is. Is de "schijf" tussen carburateur en spruitstuk of is dat het ding dat eerder in de lpg leiding zit? Misschien dat iedereen dat al weet, want ik zie er nooit wat over op het forum geschreven, ik weet het dus niet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2005 08:10 #75812
door
Verdamper is de ronde schijf van +/ 15 cm doorsnee. Meestal gemonteerd aan binnenkant rechter binnenscherm. Naar de verdamper gaan 2 waterslangen, één gasslang / buis en één slang naar tussenstuk carburateur.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2005 17:35 #75811
door
Dat dacht ik al, dan zal ik ook eens opzoek gaan naar het schroefje om hem af te tappen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 23:29 #75810
door
Ben onlangs naar de 'gasafstelavond' geweest van v44 regio Noord-West, te Alkmaar. Ging vooral om eens te kijken hoe zo'n evenement/avond was, maar het heeft ook geresulteerd in een zuiniger gas-verbruik. De auto bleek te rijk afgesteld bij veel toeren. Heb net toevallig voor het eerst sinds het afstellen weer getankt en had zowaar 1 op 8,5, terwijl ik eerder zelfs bij bijna alleen maar lange afstanden zonder file nooit boven de 1 op 7,5 kwam.