lpg en revisiemotor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2006 21:56 #52395 door
lpg en revisiemotor is gemaakt door
Van iemand die net een NIEUWE auto met LPG heeft gekocht, kreeg ik te horen dat zijn dealer hem als inrijvoorschrift meedeelde, de eerste 3000 km beslist NIET op gas te rijden. Komt dit iemand bekend voor? wat is dan hier de reden van?

Ik heb net de eerste 3500 km na revisie erop zitten: met alleen LPG rijden!!!

Wie heeft hier ervaring mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 09:52 #79905 door
Beantwoord door in topic lpg en revisiemotor
Gas heeft een hogere verbandingsgraad.
Blok word dus heter, toleranties zijn nog klein het is dan vragen om problemen als je toch gaat inrijden op gas.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 10:30 #79904 door
Enkele jaren geleden een revisie blok bij scandcar gekocht en hun advies was om op gas in te rijden. Was een praktisch advies van hun omdat de meeste oltimers die op gas rijden zo slecht afgesteld staan op benzine dat het kiezen is voor de minst slechte optie.
Heb inmiddels nu bijna 90.000 km gereden met een motor die ingereden is op gas en heb geen problemen, weet echter niet hoe het op benzine zou zijn geweest.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 10:48 #79903 door
Inderdaad om de fabrieksvcoorschriften te volgen worden eigenaars van nieuwe auto's met LPG wel eens geadviseerd om in het begin op benzine rijden. Dit was in mijn garagetijd ook al het geval. Vooral leaserijders zeiden dan: ik heb toch lpg, dus ik rij daarop! Na jarenlang onderhoud bij ons in de garage echt geen problemen.
Schijnt te maken te hebben met de aansprakelijkheid van het merk van de lpg apparatuur. Of de dealer ziet al spoken bij een evt garantiemelding. Als er in de nieuwe auto motorisch wat fout zit (fabrieksfoutje of zo) dan wil de lpg leverancier daar ook absoluut niet op worden aangekeken.
Met alle respect, je hebt het over een Amazon blok en niet over een moderne auto , waarbij een ruilmotor gewoon 7000-10.000 euro kost. Als een motor na revisie stuk gaat, al dan niet op lpg rijdend is het gewoon garantie, klaar.
Met andere worden, probeer je geen zorgen te maken. De auto gaat weer lekker? veel plezier! gr marcel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 18:10 #79902 door
ik heb mijn B 20 blok net laten reviseren,en het revisiebedrijf adviseerd mij,om de eerste 1000km op benzine te gaan rijden.i.v.m.de hogere temperatuur van LPG.alle nieuwe onderdelen moeten ook nog op elkaar inlopen.(gebruik ook inloopolie tot 1000km)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 18:43 #79901 door
Wat precies versta je onder "inloopolie"?
Welke specificatie is dit en wat moet deze olie gaan doen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 22:04 #79900 door
Ik heb in april/mei vorig jaar een gereviseerde B20Ak in m'n Amazon geplaatst. Op het begeleidend papiertje met de garantie-voorwaarden had Martens de opmerking "alleen op benzine" doorgestreept en met de hand erbij geschreven "LPG toegestaan". <br>
Zijn redenering was dat te rijk staande carburateurs (wat vaak het geval is bij auto's die op gas rijden) vooral in de inrijperiode slecht zijn voor de motor. De reden is dat het teveel aan benzine de oliefilm kan verdunnen en zelfs wegspoelen.
<p>
Wat betreft olie waren ze ook van gedachten veranderd. Eerst raadden ze een monograde (SAE30) aan voor het inrijden, maar tegenwoordig een multigrade. De eerste 1000 km liefst een olie van goedkope ("schrale") samenstelling (15W40), daarna gewoon een goede 15W50.
<p>
Zo gezegd zo gedaan, en dat is prima gegaan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 18:27 #79899 door
Inloopolie Antikorrol[sae 20w-20/API SD/CD] is wat dunner,en heeft haast geen smerende werking.
Daarom moet deze olie tussen de 500km-1000km
vervangen worden,voor de normale voor geschreven olie.[ook het oliefilter]
Omdat de nieuwe onderdelen in de motor op elkaar moeten inslijten,mag er geen overdadige smering aanwezig zijn.
Alle ongerechtigheden tijdens de inlooptijd,
worden met de olie later afgetapt.
m.v.g.mart

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2006 19:46 #79898 door
Het is inderdaad erg belangrijk dat de carburatie goed staat,te rijk afgesteld is nadelig,voor de zuigers.mijn motor heb ik vandaag laten controleren.(Nordicar)goede servise want ik kwam zomaar even binnen vallen.Daar hoorde ik een verhaal van iemand
die zijn gereviseerde motor na 1000km, met verbrande zuigers te maken had,veel te rijke afstelling carburateur(zodat tussen zuiger en cilinderwand een z.g.flamtrek ontstaat.DUS GOED OPPASSEN.wat afstelling betreft.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2006 09:40 #79897 door
Allen bedankt voor je reaktie!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD