- Berichten: 146
B230 / m47 in een 145.
- G. Los
- Premium lid
Minder
Meer
14-08-2022 22:55 #199904
door G. Los
B230 / m47 in een 145. is gemaakt door G. Los
Onlangs een restauratieproject gekocht, namelijk een 145 express.
Deze auto wil ik in fasen gaan opknappen en tevens wil ik een B230 motor met m47 bak plaatsen.
Deze motor wil ik aanpassen voor lpg en dan gaat alle benzine spul uit de auto.
Maar nu vraag ik mij af of ik de b230 schuin kan plaatsen met zelfgemaakte motorsteunen zonder dat ik het subframe hoef te verbouwen. Heb een beetje vooronderzoek gedaan en heb het idee dat het kan zonder en met verbouwing van het subframe.
Heeft iemand voorbeelden van de methode zonder het verbouwen van het subframe? En aanpassingen nodig voor plaatsing van de m47 bak?
Deze auto wil ik in fasen gaan opknappen en tevens wil ik een B230 motor met m47 bak plaatsen.
Deze motor wil ik aanpassen voor lpg en dan gaat alle benzine spul uit de auto.
Maar nu vraag ik mij af of ik de b230 schuin kan plaatsen met zelfgemaakte motorsteunen zonder dat ik het subframe hoef te verbouwen. Heb een beetje vooronderzoek gedaan en heb het idee dat het kan zonder en met verbouwing van het subframe.
Heeft iemand voorbeelden van de methode zonder het verbouwen van het subframe? En aanpassingen nodig voor plaatsing van de m47 bak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1950
18-08-2022 07:51 #199948
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic B230 / m47 in een 145.
Leuk, een Express mét achterbank!
Is het niet zo dat je het blok rechtop kunt plaatsen gebruik makend van een aangepast koppelingshuis? Of haal ik nu zaken door elkaar?
Is het niet zo dat je het blok rechtop kunt plaatsen gebruik makend van een aangepast koppelingshuis? Of haal ik nu zaken door elkaar?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 327
18-08-2022 10:55 #199950
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic B230 / m47 in een 145.
Volgens mij heb ik wel eens een 140 met b23 gezien waar de motor rechtop stond en men de versnellingspook aangepast had. De bak zat dus scheef onder de auto. Misschien de moeite om eens te kijken of dat inderdaad zonder veel werk zou kunnen.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 146
18-08-2022 12:43 #199951
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic B230 / m47 in een 145.
Ik wil het blok juist schuin zetten omdat het zo geleverd is in de 240, en het bespaard mij de kosten en werk mbt speciaal koppelingshuis ( of gelast kopp. huis) en aangepast schakelmechanisme.
Het schijnt dat de carterpan of subframe aangepast dient te worden. Carterpan durf ik wel aan , maar lassen en verbouwen subframe , daar voorzie ik problemen met de rdw keuring later.
Ik denk dat ik contact opneem met de rdw om te vragen of je mag lassen aan het subframe. Aan draagarmen mag dat in ieder geval niet.
Het schijnt dat de carterpan of subframe aangepast dient te worden. Carterpan durf ik wel aan , maar lassen en verbouwen subframe , daar voorzie ik problemen met de rdw keuring later.
Ik denk dat ik contact opneem met de rdw om te vragen of je mag lassen aan het subframe. Aan draagarmen mag dat in ieder geval niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.