Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-07-2019 12:14 - 01-07-2019 13:16 #184012 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Hi Johan,
Heb verder niet gekeken wat er bij jou wordt verkocht (heb daar ook geen ervaring mee).
Wat ik beschreef was de werking van een airless spuit. Door de wijze waarop zo’n airless apparaat werkt hoef je de verf niet (verder) te verdunnen om het toch te kunnen verspuiten. In jouw geval denk ik dat er ook iets van een lange slang benodigd is om de verf in de holle ruimte te brengen.
Ik ken de situatie van de te beschermen ruimte (in je Amazon) niet, maar mij lijkt dat deze ruimte niet vergelijkbaar is met een reguliere koker (onderkant en open voor straatvuil). Als deze koker niet ‘constant belast wordt met vocht en vuil’, dan vermoed ik dat je met reguliere holle ruimte middelen al snel ver gaat komen. Uiteraard blijft mijn voorkeur nog wel uitgaan naar een middel wat niet uitdroogt en flexibel blijft. Bestaat er een mogelijkheid dat je deze koker, na aanbrengen van bijv. Vet of gekookte lijnolie, hermetisch kan afsluiten? Dus dopjes erin en/of naden afsluiten met naden kit om zo het uitlekken ervan, vanwege de temperatuur bij jou, te voorkomen.
Laatst bewerkt 01-07-2019 13:16 door Coen de Voogd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2019 00:15 #184019 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
In het filmpje wat ik geplaatst heb komt WD40 er goed uit en dat heb ik geprobeert op een stukje blanke plaat en geroeste plaat het doet wat op de bus staat.
Het blijft op de plaat zitten (plaat blijft vettig)
Het gaat in de roest zitten (moet wel anders zouden bouten en moeren nooit loskomen)
Ik moet nu nog een sproeikopje maken meet een lang spuitrietje om in de holle ruimtes te komen.
Ik denk dat de oplossing is voor hier in holle ruimtes.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2019 09:56 #184059 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
De dorpel rechts achter was van geen te beste kwaliteit meer (bros chocolade)
Voordat ik daar aan begon een bokje gemaakt wat ik aan de trommel kon bevestigen zodat ik geen krik nodig had.
Toen al het slechte weggeslepen en nieuw voor gemaakt.
De binnendorpel kon ik niet uit een stuk maken daar ik geen zetbank en de dichtsbijzeinde zetbank 45km hier vandaan staat.
Ik was genoodzaakt om twee stukken gebogen hoekprofiel op elkaar te lassen dit gedaan d.m.v. proplassen.
Maar dan zit je met het probleem roesten tussen de twee platen.
Dit hoop ik te hebben opgelost door na het lassen OWATROL CP tussen de twee gelaste delen te gieten en dat lukte de OWATROL kwam er aan de andere zijde uitdruppen.
Toen heb ik het resterende deel dorpel wat nog aan de auto zat uitgezogen en wat kleine deeltjes aan de buiten dorpel gerepareerd.
Maar ik wilde de buiten en binnen dorpel ook aan de binnenzijde beschermen.
Heb toen een tooltje gemaakt met aan ene zijde een stuk profile waarmee ik de rotzooi en eventele roest tussen de buiten en binnendorpel kon halen en aan de ander zijde een kwastje.
Met dat kwastje kon ik mooi het stuk binnendorpel wat nog aan de auto zat aan de binnenzijde met OWATROL voorzien.
Tussen buiten en binnendorpel heb ik OWATROL gespoten met een oud spuitflesje van de mosterd.
Doordat de auto een beetje afgaand richting voorkant stond kon de OWATROL mooi naar voren vloeien/lopen en kwam er bij een klein gaatje aan de voorzijde weer uitzetten.
De OWATROL tussen de binnen en buitendorpel zal er wel te dik opzitten maar beter iets als niets het duurt nog maanden voordat de auto terug de weg op kan dus het kan mooi drogen.
Volgende week nog een stuk buitendorpel ertegen en het is weer goed.
Nu ben ik ook al een beetje aan het kijken voor coating aan de onderzijde en kwam UPOL gravitex plus tegen.
Waarom deze, dat was de enige die ik kon vinden met een data sheet.
Is dat te doen over de Nippon zinc gromate primer?

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-07-2019 15:29 - 06-07-2019 23:18 #184064 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Upol gravitex (plus) is een redelijk bekende underbodyschutz. Zelf zou ik niet afwijken van wat de fabrikant van de grondverf (in jou geval dus Owatrol) voorschrijft als opbouw / afwerking van deze verf. Dus: over de owatrol cip een lak (liefst 2k basis want ‘minder open’ van structuur dan 1k lak) en deze na uitharding afwerken met die underbodyschutz.
Laatst bewerkt 06-07-2019 23:18 door Coen de Voogd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2019 00:09 #184067 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen, ik doe eerst de zinc grome primer over de Owatrol en dan wil ik de Upol gebruiken.
De zinc grome primer over de Owatrol werkt dat heb ik al geprobeerd maar de Upol over de zinc grome ????????

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-07-2019 14:26 - 08-07-2019 14:44 #184086 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Mij is onduidelijk waarom je 2 lagen primer over elkaar wilt aanbrengen. Primer is primair bedoeld om een hechtlaag te vormen tussen de ondergrond en de verdere beschermde laklaag (aangebracht ter bescherming van die ondergrond). Ondergronden dienen, voor t beste resultaat, zuiver te zijn. Dus zonder vet, roest of andere verontreinigingen. Indien het niet mogelijk is om een zuivere ondergrond te krijgen, dan kies je voor een daarbij passend verfsysteem. In jouw geval heb je gekozen voor Owatrol CIP. Aan deze primer zijn middelen toegevoegd Zodat deze over lichte roest aangebracht kan worden (lijnolie gebaseerd), daarnaast zitten er nog Roestwerende pigmenten in.

Die Nippon primer is ontwikkelt om over kaal en zuiver staal aangebracht te worden. Naast deze hechtfunctie bevat deze verf ook (wederom) roestwerende pigmenten en, dit keer, zink(stof). De bedoeling van deze beide laatste ingrediënten is een verbinding aangaan met ontroest kaal staal. Dat gaat, als laag over Owatrol CIP dus niet lukken. Alle reguliere verven zijn niet 100 procent ‘waterdicht’. Daarom dienen deze afgewerkt te worden met een andere laag. De eisen die aan dergelijke lagen gesteld worden staan vermeld in de productsheet.
Uiteindelijk bescherm je de laklaag met weer een ander product, bijv. Een underbodyschutz als Upor. Deze vormt een flexibele laag waardoor bijv. Steenslag de onderliggende laklagen niet kan beschadigen.
Laatst bewerkt 08-07-2019 14:44 door Coen de Voogd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-07-2019 09:51 #184122 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Nog even wat tegenvallers omschrijven, want dat mag ook gemeld worden.
Ik ben op zoek gegaan naar een vervanger voor fluid film en kwam op Noxudol uit, dit is ook op wax basis.
Deze besteld echter weer de mededeling dat het niet de Filippijnen in mocht.
Toen heb ik gevraagd naar Eastwood 12515Z Internal Frame Coating hetzelfde liedje, toen eens even doorgevraagd wat het probleem is met die spullen het antwoord, het zit een spuitbussen.
Zul je zeggen WD40 b.v. zit ook in spuitbussen die zullen wel op een of andere manier een toestemming hebben gekregen of het wordt hier onder lecensie gemaakt.
Dat was teleurstelling een.

Van Owatrol CIP wordt gezegd dat je er een 2K verf over kan zetten.
Hier heeft men Anzahl als autolak dus ik dacht ik ga dat toch eens even proberen.
Wat denk je het reageert met de Owatrol je kunt de Owatrol met de verf er gewoon afwrijven.
Dus wat voor mij betekend daar waar Anzahl moet komen geen Owatrol.
Nu weet ik niet wat het met bodyfiller van hier doet dat moet ik nog proberen.
Dat was de tweede tegenvaller.

het volgende is maar een klein probleem
Ik zit op lasdraad te wachten.

Ik hoop de volgende post wat meevallers te melden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-07-2019 10:48 #184132 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Johan, je zegt dat het probleem zit in de "spuitbussen", maar Fluid Film bv kun je ook los in blikken verkrijgen, misschien dat het dan wel lukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-07-2019 00:10 #184152 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Klopt Kees, maar ik daht dat die meer voor de onderzijde is niet voor de kokerbalken.
Maar ik heb intussen een offerte aangevraagd voor deze spullen bankablemarketing.com/product/3m-rust-fi...cation-wand-08998-2/
bankablemarketing.com/product/3m-cavity-wax-plus-08852/
bankablemarketing.com/product/3m-underse...ized-coating-8819-2/
Deze spullen ben ik na lang googlen tegen gekomen en zijn gewoon op de Filippijnen verkrijgbaar.
Volgens mij is het een beetje hetzelfed als fluid film
Het is alleen geen postorder bedrijf.

afwachten, ik zou wel heel gelukkig zijn als dit lukt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2019 07:11 #184214 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste medeleden, vandaag contact gehad met BMC de firma die importeur /dealer is van 3M products.
Deze konden mij vertellen dat dit product te besellen is via Lazada www.lazada.com.ph/
Ik had op deze website al diverse malen gezocht en ik kon het product niet vinden.
Men was zo vriendelijk om mij een berichtje te sturen naar wat ik moest zoeken, dat was nl 3M cavity wax www.lazada.com.ph/catalog/?q=3m+cavity+w...ch.go.34db7a01oLUD4S kijk en dat moet je maar weten.
Gelijk vier bussen besteld wat ik denk dat dat wel genoeg is als ik de website van 3M bekijk www.3m.com/3M/en_US/collision-repair-us/...cts/cavity-wax-plus/
De body undercoating heb ik ook van 3M besteld www.lazada.com.ph/catalog/?q=3M+Undersea...ch.go.239e374bufEkmW
Dit in combinatie met de Owatrol CIP moet het goed komen.
Als het goed is komt alles rond de 20ste binnen

Ik ben zo blij als een klein kind.
m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD