- Berichten: 245
Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
13-05-2018 11:16 - 13-05-2018 11:17 #176867
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Afgelopen week zijn de wielbakken en wielranden erin gezet. Niet de gehele wielbak was slecht dus alleen die stukken die slecht waren zijn eruit geslepen en de reparatie wielbak is alleen dat stuk erin gezet.
Op mijn Amazon zat een orginele imperiaal echter is er bij de pootjes een stukje tussengelast zodat deze hoger op het dak staat. Ik denk dat zij dit hebben gedaan zodat je de imperiaal er niet er vanaf hoeft te halen om te poetsen. Mijn imperiaal is gestraald, in de 2k gezet, en daarna heb ik die overgespoten. Toen ik daarmee klaar was zag ik een orginele imperiaal (zonder latjes) op marktplaats staan voor 250 euro. Deze heb ik gelijk gekocht. Een beetje jammer dat ik al veel tijd in mijn oude imperiaal heb gestopt maar deze ga ik verkopen en ik zal er vast een andere combi rijder gelukkig mee maken.
Ik heb 9 hardhouten latjes bijgekocht en gisteren ben ik bezig geweest om deze in de lak te zetten.
Ondertussen ben ik ook nog bezig met mijn andere hobby. Een Suzuki GT50. Ik erger mij eraan dat er weinig klopt van de bekabeling waardoor ik problemen heb met het contactslot, knipperlichten, bijladen, etc. Mijn pap heeft dat destijds gedaan maar het helpt niet dat hij kleurenblind is. Ik heb besloten om de gehele kabelboom zelf te gaan maken. Deze ervaring gaat ook nog van pas komen bij de Amazon aangezien de bekabeling onder het dashboard ook een grote spaghetti is met een overkill aan kroonsteentjes.
Op mijn Amazon zat een orginele imperiaal echter is er bij de pootjes een stukje tussengelast zodat deze hoger op het dak staat. Ik denk dat zij dit hebben gedaan zodat je de imperiaal er niet er vanaf hoeft te halen om te poetsen. Mijn imperiaal is gestraald, in de 2k gezet, en daarna heb ik die overgespoten. Toen ik daarmee klaar was zag ik een orginele imperiaal (zonder latjes) op marktplaats staan voor 250 euro. Deze heb ik gelijk gekocht. Een beetje jammer dat ik al veel tijd in mijn oude imperiaal heb gestopt maar deze ga ik verkopen en ik zal er vast een andere combi rijder gelukkig mee maken.
Ik heb 9 hardhouten latjes bijgekocht en gisteren ben ik bezig geweest om deze in de lak te zetten.
Ondertussen ben ik ook nog bezig met mijn andere hobby. Een Suzuki GT50. Ik erger mij eraan dat er weinig klopt van de bekabeling waardoor ik problemen heb met het contactslot, knipperlichten, bijladen, etc. Mijn pap heeft dat destijds gedaan maar het helpt niet dat hij kleurenblind is. Ik heb besloten om de gehele kabelboom zelf te gaan maken. Deze ervaring gaat ook nog van pas komen bij de Amazon aangezien de bekabeling onder het dashboard ook een grote spaghetti is met een overkill aan kroonsteentjes.
Laatst bewerkt 13-05-2018 11:17 door Chris Caenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
23-07-2018 21:34 - 23-07-2018 21:35 #177906
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Het is alweer even geleden zodoende hierbij een update.
Ik heb de imperial terug gekregen van de straler. De plaatwerker heeft deze in de grondlak gezet en een stand gelast. Ik ben nu bezig op deze te spuiten. Het weer is hier perfect voor.
De plaatwerker heeft van twee fronts een gemaakt door een ander tussenstuk erin te lassen. Daarna is hij met de achterklep bezig geweest en is hij met de deuren begonnen. Ook hier leek in eerste instantie niet veel las werk maar naar een goede inspectie kwam er toch meer aan het licht.
Volgende maand worden de deuren gespoten en kan ik deze in elkaar gaan zetten. Dan begint het in elkaar zetten echt.
Ik heb de imperial terug gekregen van de straler. De plaatwerker heeft deze in de grondlak gezet en een stand gelast. Ik ben nu bezig op deze te spuiten. Het weer is hier perfect voor.
De plaatwerker heeft van twee fronts een gemaakt door een ander tussenstuk erin te lassen. Daarna is hij met de achterklep bezig geweest en is hij met de deuren begonnen. Ook hier leek in eerste instantie niet veel las werk maar naar een goede inspectie kwam er toch meer aan het licht.
Volgende maand worden de deuren gespoten en kan ik deze in elkaar gaan zetten. Dan begint het in elkaar zetten echt.
Laatst bewerkt 23-07-2018 21:35 door Chris Caenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
23-07-2018 21:37 #177907
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
20-08-2018 15:06 #178465
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
26-08-2018 13:30 - 30-08-2018 09:49 #178590
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Laatst bewerkt 30-08-2018 09:49 door Chris Caenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 431
30-08-2018 08:54 #178689
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Hoi Chris,
Mooi project. Blijft de kleur groen (94)?
succes
Mooi project. Blijft de kleur groen (94)?
succes
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
30-08-2018 09:50 #178691
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ja. Ik vindt dat ook de mooiste kleur. Zeker in combinatie met het bruine interieur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
10-09-2018 19:24 - 10-09-2018 19:27 #178951
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Laatst bewerkt 10-09-2018 19:27 door Chris Caenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 245
10-09-2018 19:25 #178952
door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-09-2018 21:16 #178954
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ama Combi '67 - Restauratie met twee linker handen
Ziet er goed uit... is altijd zo'n magisch moment als de wagen en de delen terug komen van de spuiter.
Hoe is het met je handen ? heb je inmiddels voldoende ervaring ?.
Deuren afhangen en weer in elkaar zetten is best wel een werkje... ik adviseer je eerst de sierstrips te monteren op de portieren en ook de body.
Dan zie je gelijk wat de juiste hoogte is, nieuwe rubbers eerst erin zetten, weet je hoe dit moet ?
Veel vragen, maar als je advies/tips nodig hebt... laat maar weten, kan op afstand best wat doen.
Waar zit je. Ik bedoel welke Regio ?
Groeten,
Ed
Hoe is het met je handen ? heb je inmiddels voldoende ervaring ?.
Deuren afhangen en weer in elkaar zetten is best wel een werkje... ik adviseer je eerst de sierstrips te monteren op de portieren en ook de body.
Dan zie je gelijk wat de juiste hoogte is, nieuwe rubbers eerst erin zetten, weet je hoe dit moet ?
Veel vragen, maar als je advies/tips nodig hebt... laat maar weten, kan op afstand best wat doen.
Waar zit je. Ik bedoel welke Regio ?
Groeten,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.