145 Express
- Johan Geers
- Platinum lid
succes het houde je van de straat.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Samsma
- Premium lid
- Albert Samsma
- Premium lid
Hendrik Teerink schreef : Ik heb ooit zo eentje op Texel gezien, een kennis had hem gekocht en later weer doorverkocht. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb. Succes ermee!
O dat zou ik heel leuk vinden! Ik ben trouwens benieuwd of deze auto bekend is binnen de club.
Mooi dat je zo een express (nog weer wat langer) op de weg houdt, daar zijn er volgens mij niet zoveel meer van.
Frappant dat deze auto met z'n chassisbalk (of liever gezegd zonder) nog gewoon tot het eind van het jaar APK had.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 05703-dummy
- Platinum lid
En de slijtage aan het hulpstuurhuis is ook niet van gisteren...
Maar goed dat hij nu een nieuwe eigenaar heeft die het leven van deze Express gaat verlengen
Waarom zoek je overigens een bumper zonder gaten voor mistlampen? Naast het feit dat het volgens mij geen prioriteit heeft, vindt ik de mistlampen er prima op staan!
Ik zag overigens dat je Express in '99 is geïmporteerd, enig idee waar hij vandaan komt?
Als bouwjaar zie ik 1972, maar hij heeft nog wel het eerste type grille terwijl ze daar volgens mij in '71 al vanaf zijn gestapt. Mogelijk dat ze het oude type grille op de Expressen hebben "opgemaakt" (?).
Groet, Hans
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Mijn 145 Express was redelijk bij aanschaf, het is er een uit '73 en we hebben beide dorpels vervangen, dan kun je gelijk de afwatering verbeteren. 'Origineel 'mist hij een afwateringsopening voor, ter hoogte van je voeten... die hebben we er gelijk bij gemaakt.
Inmiddels is die rechthoekige benzinetank eruit en hebben we een aluminium tankje van 21,4 liter op maat gemaakt voor in de rechter reservewielbak.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Vind het inderdaad wel een prestatie om dat op je grindpad te doen...met die chassisbalken moet je wel voorzichtig zijn dat hij niet vervormd dus zou ik eerst de vorm - met balken erin gelast - vastleggen.
De chassisbalken kan ik laten namaken bij een Scheepswerf hier op de Nieuwe Havenweg, ook delen ervan
Deze laten we van 1,2 of 1,4 plaat maken en is echt stevig
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Voor mijn 164 heb ik de clips laten galvaniseren en dan kun je de originele sierlijst gebruiken.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Albert Samsma
- Premium lid