145 Express

  • Albert Samsma
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-04-2018 00:14 - 07-04-2018 00:22 #176300 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic 145 Express
En links eigenlijk precies hetzelfde verhaal...


Maar daar kon ik de zijkant met rust laten. Gelukkig!
Bijlagen:
Laatst bewerkt 07-04-2018 00:22 door Albert Samsma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-04-2018 00:49 #176302 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 145 Express
Gaat de goede kant op Sam.
Toch handig zo'n station wagen al was het alleen maar voor het gereedschap en de onderdelen die jij er in stalt.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-04-2018 13:08 #176304 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic 145 Express
super om je voortgang te kunnen volgen! Ben zelf ook huiverig voor de wielranden, dus fijn om te lezen dat dat jij dat ook hebt.
Maar met een geweldig resultaat! Succes met het lassen!

Kan je misschien ook nog laten zien hoe je de inlas stukken maakt? Met een hamer en bankschroef of heb je nog handige hulpmiddelen om bepaalde radius erin te krijgen oid? Ben benieuwd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-04-2018 11:53 #176308 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 145 Express
Prachtig werk Sam, mooi dat dankzij jouw inzet de 145 behouden blijft!

Pieter van Rijen schreef : Ben zelf ook huiverig voor de wielranden,


Pieter, in deze link kun je zien hoe ik de wielranden gerepareerd heb. Als je wat kunt lassen en rustig te werk gaat valt het wel mee hoe moeilijk het is. Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik nog een 144 heb waar ik mee kan rijden toen deze in reparatie was.
volvolvo.nl/thread-7849.html

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Samsma
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-04-2018 16:06 #176311 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic 145 Express

Pieter van Rijen schreef : Kan je misschien ook nog laten zien hoe je de inlas stukken maakt? Met een hamer en bankschroef of heb je nog handige hulpmiddelen om bepaalde radius erin te krijgen oid? Ben benieuwd!

Wielrandjes heb ik gekocht in Elshout, en ook de rechter reservewielbak. De rest inderdaad met de bankschroef en een vormhamer. Buigen heeft In eerste instantie de voorkeur, van tikken met de hamer wordt het materiaal hard (moet je het weer verhitten). Sommige mensen zijn er vreselijk knap in, veel beter dan ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Samsma
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-04-2018 16:33 - 08-04-2018 23:49 #176312 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic 145 Express
Wat mij interesseert zijn de verschillende manieren van aanpak die mogelijk zijn. Matthieu heeft een heel groot stuk weggesneden (zie link hierboven), wat als groot voordeel heeft dat je goed bij het binnenscherm kan komen. Bovendien zit de radius van de rand er dan meteen goed in, en moet je plamuren op een redelijk vlak deel, wat je dan met een schuurblokje of latje glad kan maken. Ikzelf besloot om het buitenscherm af te snijden in de holling van de rand. Met het idee in het achterhoofd dat als een vlak deel gaat golven bij het lassen, dat heel lastig te corrigeren is. En dat je de overgang van de te lassen delen mooi kan wegwerken in de holling, waar je vervolgens een laagje plamuur in smeert. Maar dat kan dan weer niet met een schuurblokje worden afgewerkt.
Laatst bewerkt 08-04-2018 23:49 door Albert Samsma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Samsma
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-04-2018 13:41 - 18-04-2018 13:43 #176501 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic 145 Express
Anyhow. Het buitenscherm dichtgelast met puntjes. Lasnaad vlakgeslepen. Plamuur erover. En maar schuren, plamuren, schuren, plamuren, tot het ergens op lijkt. En een spuitbus filler van het merk Motip. Vwalla.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 18-04-2018 13:43 door Albert Samsma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
18-04-2018 22:43 #176508 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic 145 Express
Respect! Dit ziet er heel strak uit zeg, leuk om te volgen.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Samsma
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-04-2018 09:12 - 19-04-2018 09:44 #176514 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic 145 Express
Insgelijks, Jan!
Inmiddels een litertje verf laten mengen en verfrollertjes gekocht bij de Action. En een proefstukje gerold. De kleur is behoorlijk in de richting, na het drogen blijkt hij een fractie te donker, maar dar geeft niet want uiteindelijk moet de hele auto er aan geloven...

Bijlagen:
Laatst bewerkt 19-04-2018 09:44 door Albert Samsma.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2018 12:07 #176518 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic 145 Express
En als je het goed uit laat harden kun je hem daarna heel mooi polijsten en lijkt het net of hij gespoten is. Wat voor verf heb je gebruikt. Ik heb bij de verfspecialist diep zwarte industrielak gekocht. Heeft wat meer tijd nodig om uit te harden maar is daarna net zo hard en krasvast als gespoten 2K lak. Voordeel is dat met de roller aanbrengen de laag iets dikker is waardoor je wat sinasappelhuid of strepen weg kan schuren met WP 1000 en dan vervolgens met 2000 en als laatste met een polijstmiddel die overeen komt met korrel 5000.

Ik ga de volvo 245 op deze manier voorzien van een nieuwe laklaag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD