- Berichten: 50
Trotse eigenaar van mijn 144
- Sander Langbroek
- Senior lid
Gekocht voor weinig, dan weet je dat je een kluslijstje kunt verwachten. En zo was het ook. De vorige eigenaar had er weinig kaas van gegeten, de verkeerde auto in verkeerde handen... Voorbeeldjes:
"Automaat schakelt wat moeizaam," zei hij, hij had niet door dat de automaat de 2e versnelling overslaat en dat er geen druppel olie aan de peilstok zit...
"Af en toe startkabels nodig..." is niet zo vreemd als de accu 11,7V levert...
"Hij tocht nogal bij de voeten aan de bestuurderszijde," gek he met het ventilatierooster open.
Goed, wikken, wegen, gokje maar gewaagd.
Mijn kluslijstje:
[strike]Nieuwe accu[/strike]
Spiegel rechts (zie nu kunststof op)
[strike]Verlichting instrumentenpaneel[/strike]
[strike]Automaatbak (eerst maar eens olie in, kijken wat hij doet)[/strike]
[strike]Olielek leiding oliekoeler[/strike]
???Ombouw naar aw71/m40/m41 (lange termijn)???
Roest/lak in het bijzonder spatschermen voor (tja...)
[strike]Stuur cosmetisch (ingepakt met pleister-achtig spul om een leer-look te krijgen)[/strike]
[strike]Claxonring (oplossing was een nieuwe draad naar de claxon en nieuwe schakelaar op middenconsole) [/strike]
Kabel voor openen motorkap (steekt nu los uit de grille)
Nieuwe raamhendel RV
[strike]Armsteun LV[/strike]
[strike]Kachel (fan werkt, maar alleen bloedheet. Is nu niet erg, maar met oog op global warming...)[/strike]
Handgreep tochtraampje Links
[strike]Bekleding achterbank (los aan de bovenste naad)
[/strike]Hoedenplank
Rubbers ophanging voor controleren en vervangen waar nodig
Rubbers schokbrekers
[strike]Schokbrekers achter vervangen (gasveren)[/strike]
Roest langs de voorruit + raamrubber + sierstrip (o, o...)
[strike]Speling stuur (stuurhuis)[/strike]
[strike]V-riem dynamo[/strike]
[strike]Benzineleidingen (zonde misschien omdat je ze nooit gebruikt...)[/strike]
Benzinelekje brandstofpomp - vervangen
Interieurverlichting (schakelaars portieren?)
[strike]Slotvangers afstellen[/strike]
[strike]Waarschuwingslampje rem[/strike]
Kabel kachelregelaar[strike]
Paniekverlichting werkend maken[/strike]
[strike]Remklauwen voor vervangen[/strike]
Temperatuurmeter vervangen
Allicht zal het lijstje in de komende tijd nog wel wat uitgebreid worden, per keer dat je eronder ligt zie je toch weer nieuwe dingen. Mijn sleutelervaring komt vooral vanaf de Volvo 850/V70 classic, dus ik kan jullie hulp en bijstand goed gebruiken
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Succes met het lijstje, dat gaat goed komen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 805
Ik heb zelf een 145 uit 1974, kocht hem toen hij ruim een jaar oud was en heb inmiddels 600.000 km op de teller staan. Technisch onverwoestbaar maar op de meest rare plaatsen roest, het laatst bij de onderste draagarmen voor.
Als je vragen hebt, stel ze maar. Veel succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 547
Ik ben het met Cor eens: wat ondergewaardeerd, maar de 140-serie krijgt gelukkig steeds meer fans.
Die klussenlijst wijst inderdaad op veel achterstallig onderhoud en chronische verwaarlozing. Maar het is allemaal goed te doen en het hoeft niet allemaal op 1 dag af, hè?
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
- Berichten: 303
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
- Berichten: 327
Sander Langbroek schreef : "Hij tocht nogal bij de voeten aan de bestuurderszijde," gek he met het ventilatierooster open.
Dat zou geen lekkage mogen geven, wat echter wel een kwaal is bij deze auto's is roest!
Je zou eens onder het dashboard omhoog moeten kijken in de beide hoeken. Bij lekkage komt het vaak daar vandaan. Voor de rest leuke auto die je gekocht hebt! Ik heb zelf 3 stuks 140 en blijf ze prachtig vinden, ondanks het vele werk dat ze soms opleveren. Waar woon je ergens?
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
- Berichten: 327
Heb je even een privé bericht gestuurd. Bijgaande nog even 2 links naar 2 van mijn 140's.
Deze gaat over mijn pekelbak:
volvolvo.nl/thread-7849.html
Deze gaat over mijn 20 jaren project:
volvolvo.nl/thread-7853.html
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Ik zat aan 2 jaar te denken om een heel eind te komen, 20 zou toereikend moeten zijn. Maar dan heb je ook wat hè!
Mooie fotoreportage. Ik zal ook wat beeldmateriaal bij te houden, leuk voor het nageslacht
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.