- Berichten: 52
Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.
- 14839-dummy
- Senior lid
Het project vordert gestaag, alle laswerk als gevolg van roest en oude schades is inmiddels afgerond en heeft toch meer werk opgeleverd dan aanvankelijk zichtbaar was. Je kunt een auto pas beoordelen als deze blank is en kaal, niets met huidskleur maar met de kleur van blank metaal en ontdaan van alle demontabele onderdelen.
De accu bak nog even voorzien van een nieuw hoekje, de nieuwe blijft liggen op voorraad. De hele voorruit stijl ontdaan van de metalen klipjes, goed ver uitgeslepen inclusief roest en vervolgens alles weer glad gelast met CuSi. Twee vliegen in één klap, alle gaatjes dicht en meteen extra stevigheid door het doorlassen. Nu kan er een plakruit in van de 240 zonder de metalen klipjes voor de strip, weer een zwak punt verbetert t.o.v. het origineel.
Zojuist de vloer onder het afdekluik in de kofferbak er uit geslepen om deze zo'n 14 cm te verlagen. Daarmee kan ik een tank van 600x270mm kwijt en misschien nog iets groter maar dat zien we wel. Het onderaanzicht blijft gelijk voor wat betreft de profilering maar gaat een stukje omlaag om plaats te maken voor een ringtank t.b.v. de LPG installatie. Blijft de gastank onzichtbaar ingebouwd en zit tevens op de meest veilige plek, n.l. tussen de chassisbalken en de achteras aan de éne kant en de trekhaak en dikke aluminium bumper aan de andere kant. Helaas moet er wel een deel van de originele benzinetank af maar met ongeveer 3/5 van de originele inhoud van 60 liter is dat voldoende in combinatie met de lpg G3 die altijd benzine zal blijven gebruiken bij de start en bij gebrek aan LPG.
De benzinetank was voorzien van een soort rubber coating van 1-5 mm dik, pas als je het verwijderd hebt zie je waarom. Deuken en een lasreparatie aan de onderkant. Achterkant en onderzijde worden dus mooi nieuw gemaakt.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Senior lid
- Berichten: 52
Mat zwart of antraciet wordt de kleur van de raamstijlen en randen. De stijl van de 240 zeg maar maar wel met het rvs/chroom roofrack en een moderne kleur rood/metallic voor de body.
De 17 inch wielen van de T6 die ik gekocht heb voor de techniek wil ik er ook onder passen. Misschien moet ik me nog even verdiepen in het fotoshoppen om er een beeld bij te krijgen dat ook zichtbaar is voor anderen..
Morgen ga ik ook de geriviseerde M90 bak ophalen voor het whiteblock en als bonus zit er ook een 6 cylinder 24 klepper bij. Is gemakkelijk voor het pasmaken zonder eerst de S80 te hoeven slopen.
Groet Peter.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Senior lid
- Berichten: 52
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wellicht is dit een leuk topic om in de gaten te houden volvolvo.nl/threads/19171-Wéér-een-245-T6Peter Overmars schreef : Momenteel kijk ik ook naar een donor met een T6 bi turbo motor, die heeft standaard al 272 pk en een koppel van 380 NM. Kun je middels motormanagement nog verhogen naar ruim 300 pk en iets meer dan 400 NM. Ik kan echter niet veel materiaal op het internet vinden van vergelijkbare projecten en dat houd ook weer risico's in.
Mocht iemand daar advies over kunnen geven dan wel info/links voor mij hebben, dan hoor ik dat graag.
Daar gaat iemand een T6 uit een S80 in een 245 leggen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Senior lid
- Berichten: 52
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Het project staat een beetje stil maar vandaag toch even tijd gehad om de ruimte voor de LPG tank af te werken. Er is nu ruimte voor een tank met een doorsnede van 65 cm en een hoogte van 30 cm. Ook is er rekening gehouden met de gasdichte appendage kast die aan de rechterzijde een plaats heeft. Daaronder is er een ruimte gereserveerd voor de uitlaatdemper. De ontluchtings slang van de appendage kast moet dan nog wel weer naar links want deze mag niet boven de uitlaat uitmonden. De onderzijde van de verlaagde gastank ruimte zit op gelijke hoogte als de vloer van de passagiersruimte en reservewiel bakken, geen problemen te verwachten met de grondspeling denk ik.
Topic is al oud en lange tijd stil. Maar toch ben ik benieuwd wat er van dit project geworden is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.