Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
ik kom er nog prima bij, ook als ik het plaatwerk ervoor maak"René Minnebo" schreef:
jemig, wat komt dat blok ver naar binnen!
ben benieuwd wat je ervan gaat maken
FF een bougietje vervangen, shit moet eerst het blok eruit.

en nee mijn blok kan niet verder naar voren aangezien ik dan met het achterste deel van m'n carterpan tegen de wielophanging aankom. en tevens zal dan de waaier tegen de voorste chassisbalk aankomen, en zou ik geen ruimte hebben voor mijn radiator.
Instagram @wess.gt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
Ben benieuwd wat het gaat worden!

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik ben benieuwd maak maar een paar mooie foto's als je het schutboard weer dicht hebt.
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
tevens zou ik ook geen nieuwe plek kunnen hebben voor de houders van de motorsteunen. als ik die weer op de orginele plek zou zetten zou de poelie door de voorste chassisbalk heenkomen. kortom teveel werk en geld voor een nutteloos resultaat.
Instagram @wess.gt
Die kun je eraf halen en zo vanuit de cabine bij de motor of anders op z'n minst inspectie luikjes. Anders wordt een nieuw oliefilter plaatsen echt een uitdaging volgens mij.
Extra uitdaging die jij (dan) nog wel hebt is hoe je de stevigheid terugbrengt in je casco nu je een half schutbord mist. Maar misschien kun je iets met een H-profiel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Heb je al weer nieuwe foto's, k'ben heel benieuwd
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
dat is inderdaad een mooi idee, het lijkt inderdaad dat het onmogelijk word om er straks bij te komen, maar als je het in het echt zou zien zal je zien dat je er prima bijkomt. en mocht dat eventueel toch niet zo zijn kan ik er altijd nog van onderen erbij.
ik ga daar inderdaad iets goeds voor verzinnen zodat ik niet alleen de sterkte terughaal maar het zo doe dat ik het zelfs ga verstevigen. een H profiel ga ik zeker overwegen om te gebruiken! maar daar ga ik over nadenken als ik de rest een beetje voor elkaar heb en alles netjes op orde heb.
bedankt voor je tips!!
@ rob
dat is opzich een goed idee, maar het lijkt me niet haalbaar aangezien mijn blok ver naar binnen steekt, en bij de 164 stak hij juist niet naar binnen, alleen de versnellingsbak voor een deel. dus ik zou er zelf wat voor moeten maken. voor de versnellingspook ga ik inderdaad nog een oplossing voor verzinnen, ik dacht zelf om dit te verwarmen en netjes recht te buigen.
moet ik natuurlijk wel eerst de stoel erin zetten om goed te kunnen beoordelen om dit op de goede stand te buigen.
qua nieuwe beplating zat ik te denken aan een idee van een vriend van mij. hij kwam ermee dat rat rods vaak olievaten gebruiken voor de vorm van de beplating voor de versnellingsbak. en aangezien die vriend van me tientallen olievaten thuis heeft liggen, dacht ik om daar een paar van te gebruiken en meerdere lagen op elkaar voor de stevigheid. en aangezien die al een mooie ronde vorm hebben komt dat mooi uit. (vergeet natuurlijk niet het skelet die ik eerst ga maken om het chassis te verstevigen) leek me opzich een goed idee.
maar daar kom ik later nog op terug.
Ik heb een nieuwe plek bedacht voor de gasverdamper, zou dit laag genoeg zijn voor de koelvloeistof om erdoor te komen? beide koelvloeistof ingangen van de verdamper zitten onder het hoogte niveau van de thermostaat
verder nog even een beetje wezen nadenken voor een nieuwe plek voor m'n accu
lijkt me opzich een prima plekje, binnenkort dus een houder ervoor maken en nadat m'n motor helemaal voor mekaar is ga ik ook de kofferbak aanpakken want het ziet er namelijk niet uit :mrgreen:
trouwens echt super weertje om mee te werken!!
Instagram @wess.gt
- Wessel Renken
-
- Elite lid
-
vandaag druk bezig geweest met de computer, bedrading en slangen aansluiten. en de kastjes een nieuwe plek te geven.
alles een beetje zo netjes mogelijk geprobeerd weg te werken.
ik heb trouwens doorzichtige slangen voor een compressor gebruikt om het koelvloeistof naar de gasverdamper te laten lopen, tegelijkertijd zodat ik kan zien of er koelvloeistof doorheen komt en dat alles werkt naar behoren :mrgreen:
daarna het filterhuis erop, past mooi (:
verdere updates en foto's volgen!
Instagram @wess.gt
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-