- Berichten: 130
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- Jacob van Zwet
- Premium lid
En hij blijft er mooi bij staan.
Hopelijk zie ik binnen kort ook mijn wagen eens op ze echte hoogte :lol:
Simon S schreef : idd wel veel vermogen erin maar de remmen vergeten, dat is overigens met race remblokken goedkoop op te lossen.
Maar niet te vergelijken met moderne wagens met ABS, en als je daar de strijd mee aan gaat is dat riskant.
Dit licht vooral aan het gebruik van deze rem blokken "race remblokken" werken namelijk beter bij een hoge temperatuur dit betekend dus niet beter remmen op de weg (zelf slechter). Dus gewone blokken zijn beter voor normaal rij gedrag. gevlochten remleidingen is de beste upgrade die je kan nemen gaat de druk ook echt naar je remmen en niet in de slang zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
www.volvokv.nl/forum/remmen/23920-remmen-upgrade-volvo-amazon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Mooi artikel hoor en mooie foto's.
Deze auto is echt een pronkstuk geworden, maar hoezo 'Een Volvo turbo motor inbouwen'?
Als ik de keuze had en van nul moest beginnen zou ik ook voor een volvo turbo gaan (heb ik ook gedaan) maar deze auto heeft al eens een flinke ombouw meegemaakt, die twincam zou ik dus lekker laten zitten, mag ik vragen wat de reden is dat je met deze krachtige motor toch weer opnieuw een ombouw zou gaan doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Kuizenga (GAST)
- Premium lid
- Berichten: 123
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
- Berichten: 265
Ik ben er nu ongeveer 5 maand mee bezig en hoop er over 2 maand ongeveer in te zitten
Ik heb ook bijna toestemming van de gemeente om een garage te bouwen voor de Volvo!
Tevens kan ik het af en toe niet laten om wat vrije tijd te gebruiken voor de Volvo.
Vorige week de remmen vernieuwd en een beetje aan het passen en meten geweest voor luchtvering.
Ik begrijp trouwens niet echt waarom er zoveel mensen zeuren om mijn remmen, hij remt prima en is hier ook op getest. Als ik 'betere' remmen zou aanschaffen zouden de wielen alleen maar blokkeren(wat nu al gebeurt bij een noodstop), wat juist veel gevaarlijker zou zijn.
Ik ben ondertussen bijna 25 en weet nu onderhand na jaren sleutelen echt wel wat technisch verantwoord is voor mijn auto.
Hier trouwens nog een before and after van m'n Amazon voor de mensen die er wel van kunnen genieten :whistle:
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Misschien opvullen met stikstof.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
- Berichten: 546
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
- Berichten: 265
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
- Berichten: 130
En gister mij bumper er weer opgezet en dan let je natuurlijk bij een ander ook op de bumper hij lijkt bij jouw een beetje naar achter te hangen.
@ Johan,
De lucht balgen worden gevoed door een klein compressortje dus je kunt zo je rijhoogte aanpassen.
Wessel Al een idee hoe je het gaat doen Airride?
volgens mij is het makkelijkst om de buis waar nu je veer in zit er af te slijpen en een plaat te lassen waar de balg dan aan vast kan.
dan een extra bevestiging maken voor je schokbreker aan de zijkant van je onderste draag arm en dan ook naar een plek op dezelfde plaat als waar de balg aan vast zit.
En gewoon blijven update !!!!!!!! verandering blijft soms gewoon lastig :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
- Berichten: 265
Ik heb alle remblokken vervangen en de remklauw rechtsvoor aangezien een cilinder ervan vast zat.
Ik ben op dit moment mounts aan het maken op m'n werk voor de balgen, ik wil alles demonteerbaar maken zodat ik er altijd makkelijk bij kan.
De schokbreker ga ik inderdaad verplaatsen naar achteren.
De mounts voor de achterkant moet ik nog passen en meten, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.