Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

• Wessel Renken
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-12-2013 15:34 #134672 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
binnenkort trouwens wat van deze jongens kopen :twisted:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Reuvers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-12-2013 16:44 #134674 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Die heb ik er net onder gezet ;)

Je kan er heel laag mee. Wees wel bereid op een hele stugge rit ;)

Je moet wel het een en ander aanpassen om het passend te krijgen. Ik ben nog steeds van plan een 'write up' te doen over de setup maar ben er nog niet aan toegekomen.

• Wessel Renken
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-12-2013 17:08 #134675 door Wessel Renken
@ Jeroen,
nice, heb je ze van showoff?
hoe stugger hoe beter eigenlijk, dan lopen m'n banden in ieder geval niet aan
ja klopt heb wel wat foto's gezien, maar nog niet echt superduidelijk.
ben benieuwd naar je 'write up', als je die eenmaal klaar hebt wil je mij dan een berichtje doen?

• Jeroen Reuvers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-12-2013 20:55 #134678 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Nee ik heb ze niet van Showoff. Je kijkt neem ik aan naar een set voor een Honda Civic?

Ik weet niet wat ze daar kosten, maar weet vrijwel zeker (met alle respect) dat ze veel duurder zijn. Ik heb er 71 euro voor betaald incl. verzenden via Ebay (engeland). Ze kosten in de US nog minder maar de verzendkosten zijn absurd. Via GB is dit veel lager.

ik houd je op de hoogte als ik het af heb.

• Wessel Renken
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-12-2013 00:38 #134684 door Wessel Renken
Ooh dat is mooi om te weten haha, ik wou namelijk inderdaad bijna 130 euro gaan betalen, omdat die verzendskosten in america alleen al even duur was.
Thanks voor de info! :mrgreen:

• Jeroen Reuvers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-12-2013 10:09 #134687 door Jeroen Reuvers
zoekwoorden in Ebay: Coilovers Civic

succes

Tip: op de foto die jij hierboven plaatst zijn de bovenste ringen op de veren, die ze centreren in de bovenste draagarm; van aluminium. Op de foto's van de sets bij Showoff zijn ze van hard plastic. Dit waren ze ook bij de set die ik heb gekocht.

Echter is het beter om ze van aluminium te hebben want je moet ze gebruiken om de veer op de vooras te centreren, en de kunststof varianten zijn te slap daarvoor en buigen onder stress. (ik heb dit dan weer anders opgelost; dus beiden kan, maar als je keuze hebt beter aluminium)

• Gideon Los
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-12-2013 11:58 #134692 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Jeroen Reuvers" schreef:
Nee ik heb ze niet van Showoff. Je kijkt neem ik aan naar een set voor een Honda Civic?

Ik weet niet wat ze daar kosten, maar weet vrijwel zeker (met alle respect) dat ze veel duurder zijn. Ik heb er 71 euro voor betaald incl. verzenden via Ebay (engeland). Ze kosten in de US nog minder maar de verzendkosten zijn absurd. Via GB is dit veel lager.

ik houd je op de hoogte als ik het af heb.

Jeroen, als het een en ander gedocumenteerd heb zou je mij dan ook een berichtje willen sturen? Nu staat mijn amazon te koop, maar als niemand hem wil dan ga ik in het volgend voorjaar een volvo B230FK- of Saab B234R motor inbouwen. En dan is het wel handig als alles een beetje lager ligt....

Jeroen, heb jij nog een beetje comfort met je nieuwe veren...., of is het een skelter geworden? En die veren die je gekocht heb, was dat een gok of ligt er nog een soort van berekening aan ten grondslag?

P1800S, P1800ES, Matra Murena

• Jeroen Reuvers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-12-2013 14:32 #134732 door Jeroen Reuvers
Ik vind dat de auto opzich nog prima rijd, echter hebben we het in mijn geval wel over een 44 jaar oude auto, en is comfort dus ook niet echt een woord waar ik eerste aan denk...

Ik vindt niet dat het veel erger rijdt als daarvoor. Alleen de achterkant is super stug, maar twijfel nog steeds of mijn schokbrekers niet vast zitten. Moet ze er nog onderuit halen maar nog niet aan toegekomen.
Als je nog veel lager wilt als wat ik nu heb lever je wel steeds meer comfort in, aangezien de schokbrekers dan vrijwel op z'n eind zitten.

Bijlagen:

• Jeroen Reuvers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-12-2013 14:34 #134733 door Jeroen Reuvers
oh en ik heb de civic set gemonteerd omdat een paar amerikanen dat met succes al hadden gedaan. Hoe zij daar op gekomen zijn; geen idee. Maar het werkt

• Wessel Renken
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-12-2013 22:01 #134784 door Wessel Renken
@ jeroen,
ziet er zeker veel beter uit dan de orginele hoogte
comfort interesseert me opzich vrij weinig, dus dat zal voor mij geen probleem vormen
ja klopt ik heb wat topics gezien op turbobricks en stanceworks erover, ik denk dat het gewoon domweg proberen was haha

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD