P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Minder
Meer
16-02-2013 09:53 #123522
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Dat is heel interessant...30 euro vind ik niet veel, daar gaat ook een emmertje van me naartoe.
Bedankt voor de info
Bedankt voor de info
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
27-10-2013 23:52 #133400
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Hoe staat het met deze 1800?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 379
28-10-2013 21:59 #133448
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Heel goed, vordert langzaam maar gestaag.
Ik zal aankomend weekend bij daglicht een paar foto's maken
En nee, ik heb geen blog bijgehouden, wel de nodige foto's want ik werk liever aan de auto
Ik zal aankomend weekend bij daglicht een paar foto's maken
En nee, ik heb geen blog bijgehouden, wel de nodige foto's want ik werk liever aan de auto
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
30-10-2013 21:12 #133515
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Ik ben benieuwd hoe ver je bent! Zat er nog laswerk aan de auto eigenlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 379
31-10-2013 15:56 #133534
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Zat er nog laswerk aan de auto eigenlijk?
Ja achter het koppelingspedaal zat een ongewenste opening en de hoekjes achter het kunsstof beschermkapjes voor de achterwielen op de overgang spatbord dorpel ontbrak ook wat, en de radiatorbalk is vervangen.
Spatplaten achter de voorwielen heb ik vervangen.
Verder viel het bij mij heel erg mee, gelukkig
Ja achter het koppelingspedaal zat een ongewenste opening en de hoekjes achter het kunsstof beschermkapjes voor de achterwielen op de overgang spatbord dorpel ontbrak ook wat, en de radiatorbalk is vervangen.
Spatplaten achter de voorwielen heb ik vervangen.
Verder viel het bij mij heel erg mee, gelukkig
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
01-11-2013 07:30 #133550
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Dat lijkt mee te vallen dan. En het schuren, strak maken en spuiten, dat was een berg werk zeker? Kwam er nog een hoop plamuur onder de verf vandaan?
Foto's! :mrgreen:
Foto's! :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
12-11-2013 00:44 #133902
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Ik weet dat je niet echt van het foto's maken en bloggen bent :mrgreen: , maar ik bent erg benieuwd hoe de restauratie bij jouw wagen tot nu toe is gegaan. Kun je er misschien wat over vertellen? Tips? Waarom ben je begonnen? Casco helemaal kaal geweest, heb je tectyl moeten krabben? Alles laten schuren, stralen en spuiten of ook nog veel zelf gedaan? Spatborden ook los geweest? Zoveel vragen :shock: .
Ik twijfel wat ik met mijn auto ga doen namelijk. Alleen de kleine plekjes aanpakken of toch de auto kaal maken (en dus een volledige restauratie) en laten spuiten.
Ik twijfel wat ik met mijn auto ga doen namelijk. Alleen de kleine plekjes aanpakken of toch de auto kaal maken (en dus een volledige restauratie) en laten spuiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
12-11-2013 08:29 #133905
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Enige goede manier is helemaal kaal maken... Ik heb een keiharde Combi die nergens zichtbare roest had. Nu is alle tectiel er af en heb ik toch een stuk of 10 gaatje ter grootte van een 10cent gevonden. Helemaal niet erg, ben er op tijd bij maar als ik de tectiel er niet had af gehaald dan had ik dat niet geweten en de gaten pas véél later opgemerkt.
Dus heb je de tijd en de plaats, haal alles er af Kost immers weinig, enkel tijd en zweet en een nieuw laagje dinitrol achteraf
Dus heb je de tijd en de plaats, haal alles er af Kost immers weinig, enkel tijd en zweet en een nieuw laagje dinitrol achteraf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
13-11-2013 12:53 #133966
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Precies, daar ben ik ook een beetje bang voor. Je kunt natuurlijk mazzel hebben, maar met een auto van bijna 50 jaar oud weet je het maar nooit. Het krabben is, buiten de verschrikkelijke hoeveelheid werk om, inderdaad niet duur. Maar als je daarmee begint dan moet je wel zorgen dat de geldboom in volle bloei is, want wat daarna allemaal komt gaat geld vreten volgens mij :mrgreen: .
Daar ga ik nog even over nadenken, de auto ga ik sowieso een keer aanpakken, de vraag is alleen wanneer.
Daar ga ik nog even over nadenken, de auto ga ik sowieso een keer aanpakken, de vraag is alleen wanneer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
13-11-2013 16:29 #133974
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Hangt er wat vanaf denk ik. Je hoeft hem niet te demonteren natuurlijk. Enkel de bumpers eraf is in principe genoeg om hem in een kantelbrug te hangen en te beginnen krabben.
En als je wat gaatjes tegenkomt is het laten lassen ervan ook niet zo héél kostelijk, het zullen er immers maar kleine zijn, anders kwamen ze wel door de tectyl door denk ik
PS: en een roestvrije auto van 50 jaar oud bestaat denk ik niet, of hij moet pas helemaal (goed) gerestaureerd zijn
En als je wat gaatjes tegenkomt is het laten lassen ervan ook niet zo héél kostelijk, het zullen er immers maar kleine zijn, anders kwamen ze wel door de tectyl door denk ik
PS: en een roestvrije auto van 50 jaar oud bestaat denk ik niet, of hij moet pas helemaal (goed) gerestaureerd zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.