restauratie P210PP

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
13-11-2013 11:16 - 25-11-2013 10:43 #133961 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Het begin:



en nu:


__________

Joepie, kan ik dan nu eindelijk eens gaan rijden ?

Ja, maar dan wel als het droog is.
Bij regen krijg je namelijk natte voeten!
Na meer dan 40 jaar is er weinig over van de kit en de rubber rond de voorruit.
En na al die tijd in weer en wind, jullie raden het al, ......

Dus die voorruit moest ook vervangen worden.

Tja de planning was om in het voorjaar nadat de remmen (ja dat was het uitgangspunt) vervangen waren te gaan rijden in de zomer en dan in de winter verder te gaan met "plaatwerk".
Zoals hierboven was er hier en daar wat vertraging en is dat rijden in de zomer maar verschoven naar volgend jaar.
Laatst bewerkt 25-11-2013 10:43 door F. Bouvr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • LJ Dekker
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-11-2013 12:45 #133964 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic restauratie P210PP
Leuk verhaal en mooie auto! Die versnellingsbak heb je dus wel weer in elkaar kunnen krijgen? :mrgreen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
18-11-2013 12:46 - 19-11-2013 09:14 #134110 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Hm, die (amazone)stoelen is ook niet meer alles.

Dat wordt niks straks met die poetsdoeken en poetswol en...; dus deze ook maar repareren.
Nieuwe banden betekend echt een uitdaging; maar met hulp van de leverancier lukt het dan toch. Iets met de juiste klemmen voor de banden ! en het trucje hoe op te spannen. En dan nog die klemmen die door ouderdom breken; heerlijk die uitdagingen.
Vervolgens ook maar nieuwe vulling. Bekleding herstellen (naden op nieuw stikken) want helemaal vervangen komt zodra wij uit de kleurkeuze zijn.
Stoelen (onderstel) 1 cm hoger gemaakt, geeft meteen een beter overzicht/uitzicht.


Pff, weer een klus klaar.

De bodemplaat linksvoor is ook niet meer ............
Want het water komt nu niet meer van boven maar van ..... onderen .......


Mooi :shock:
Dat kan mooi in de winter gebeuren. Ik lig al niet meer op schema en vroeg of laat moet het toch, dus.


Zo die dorpel links is ook al niet meer zo best :x
Ok, dan maar, die eerst.
Laatst bewerkt 19-11-2013 09:14 door F. Bouvr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
18-11-2013 12:54 #134112 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Na uren uitzoeken hoe zoiets opgebouwd is (3 platen) !! tekeningen handboek zijn niet echt verhelderend, begonnen met het terugplaatsen (creëren) van onderste randje buitenste plaat.

Hier kan dan de middelste "op" gelast worden.

Kijk dat ziet er weer netjes uit.


Nu weer verder aan de binnenkant.

Tegen de "middelste" plaat komt de binnenste (randje rechts zichtbaar) tegenaan.


De "middelste" plaat. Hier komt de binnenste (randje) tegenaan waarop de bodemplaat kan rusten.

Zo, wel alles netjes afwerken.

De bodemplaat kan erin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
18-11-2013 13:15 #134113 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Met al die ruimte, toch maar eerst het mechanisme van de koppelingspedaal "origineel" gemaakt.
Zie foto 5 (pag.1) die met dat laswerk / tiewrap / touwtje

Wat rechtbuigen, dichtlassen, uitboren, vijlen, nieuw rubber, "nieuwe" stelbout (lange M10) werkt ook ipv origineel Engels, in de primer en verfje erover.

Kijk dat is is toch ..

weer netjes en kan van het lijstje af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2013 17:09 #134115 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic restauratie P210PP
gaat lekker zo . :D . goed bezig .

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-11-2013 23:55 #134125 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic restauratie P210PP
Een tijdsschema maken (planning) voor het restaureren van een auto, nooit doen dat is het meest frustrerende wat er is.
Komt nooit uit elke keer denk je als ik dit nu morgen kan doen dan ik dat overmorgen doen.
Ja mis, komt altijd wat tussen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
19-11-2013 09:20 - 19-11-2013 09:27 #134129 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP

Zo dat ziet er lekker uit.

Nu nog wat lassen en afwerken:

Primer erop. Lakje en klaar / zand uh matje erover.

De originele bekleding was zo hard geworden door de tijd dat het bij het minste of geringste in stukken brak.
Vandaar het tapijtje.
Laatst bewerkt 19-11-2013 09:27 door F. Bouvr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
19-11-2013 09:25 #134130 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP

"Johan Geers" schreef:
Een tijdsschema maken (planning) voor het restaureren van een auto, nooit doen dat is het meest frustrerende wat er is.
Komt nooit uit elke keer denk je als ik dit nu morgen kan doen dan ik dat overmorgen doen.
Ja mis, komt altijd wat tussen.

m.vr.gr.

Johan Geers


Johan, een planning "moet", tenminste voor mezelf en weet ik inmiddels ook dat dat een loffelijk streven is, maar dat er altijd wel iets ergens tegen zit. :P
De planning bestaat nu meer uit een lijstje / volgorde van nog te doen. Hihi, ook zoiets; want dat lijstje wordt zelden korter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F. Bouvr
  • Administrator
  • Administrator
Meer
25-11-2013 10:35 #134293 door F. Bouvr
Beantwoord door F. Bouvr in topic restauratie P210PP
Zo nog even poetsen

en dan ...

Ja, de auto is eindelijk door de APK.

Er kan gereden worden, want na 9 jaar stil staan en 1,5 jaar sleutelen weet ik nog steeds niet of de motor goed is gebleven.
Tot dusver lijkt alles goed.

Ik heb alleen geen idee hoe hard ik ga !
Alleen de km- en dagteller werken. De snelheidsmeter (rol) doet van alles (rond tollen en zo) behalve de snelheid aan geven.

Weer iets voor op het: nog te doen lijstje.
Maar eerst rijden !!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD