- Berichten: 32
restauratie P210PP
- F. Bouvr
- Administrator
en nu:
__________
Joepie, kan ik dan nu eindelijk eens gaan rijden ?
Ja, maar dan wel als het droog is.
Bij regen krijg je namelijk natte voeten!
Na meer dan 40 jaar is er weinig over van de kit en de rubber rond de voorruit.
En na al die tijd in weer en wind, jullie raden het al, ......
Dus die voorruit moest ook vervangen worden.
Tja de planning was om in het voorjaar nadat de remmen (ja dat was het uitgangspunt) vervangen waren te gaan rijden in de zomer en dan in de winter verder te gaan met "plaatwerk".
Zoals hierboven was er hier en daar wat vertraging en is dat rijden in de zomer maar verschoven naar volgend jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Administrator
- Berichten: 32
Dat wordt niks straks met die poetsdoeken en poetswol en...; dus deze ook maar repareren.
Nieuwe banden betekend echt een uitdaging; maar met hulp van de leverancier lukt het dan toch. Iets met de juiste klemmen voor de banden ! en het trucje hoe op te spannen. En dan nog die klemmen die door ouderdom breken; heerlijk die uitdagingen.
Vervolgens ook maar nieuwe vulling. Bekleding herstellen (naden op nieuw stikken) want helemaal vervangen komt zodra wij uit de kleurkeuze zijn.
Stoelen (onderstel) 1 cm hoger gemaakt, geeft meteen een beter overzicht/uitzicht.
Pff, weer een klus klaar.
De bodemplaat linksvoor is ook niet meer ............
Want het water komt nu niet meer van boven maar van ..... onderen .......
Mooi :shock:
Dat kan mooi in de winter gebeuren. Ik lig al niet meer op schema en vroeg of laat moet het toch, dus.
Zo die dorpel links is ook al niet meer zo best :x
Ok, dan maar, die eerst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Administrator
- Berichten: 32
Hier kan dan de middelste "op" gelast worden.
Kijk dat ziet er weer netjes uit.
Nu weer verder aan de binnenkant.
Tegen de "middelste" plaat komt de binnenste (randje rechts zichtbaar) tegenaan.
De "middelste" plaat. Hier komt de binnenste (randje) tegenaan waarop de bodemplaat kan rusten.
Zo, wel alles netjes afwerken.
De bodemplaat kan erin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Administrator
- Berichten: 32
Zie foto 5 (pag.1) die met dat laswerk / tiewrap / touwtje
Wat rechtbuigen, dichtlassen, uitboren, vijlen, nieuw rubber, "nieuwe" stelbout (lange M10) werkt ook ipv origineel Engels, in de primer en verfje erover.
Kijk dat is is toch ..
weer netjes en kan van het lijstje af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Stallmann (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 119
groetjes RONALD
zweeds engels en duits gaat prima samen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
Komt nooit uit elke keer denk je als ik dit nu morgen kan doen dan ik dat overmorgen doen.
Ja mis, komt altijd wat tussen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Administrator
- Berichten: 32
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Administrator
- Berichten: 32
"Johan Geers" schreef:
Een tijdsschema maken (planning) voor het restaureren van een auto, nooit doen dat is het meest frustrerende wat er is.
Komt nooit uit elke keer denk je als ik dit nu morgen kan doen dan ik dat overmorgen doen.
Ja mis, komt altijd wat tussen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Johan, een planning "moet", tenminste voor mezelf en weet ik inmiddels ook dat dat een loffelijk streven is, maar dat er altijd wel iets ergens tegen zit.
De planning bestaat nu meer uit een lijstje / volgorde van nog te doen. Hihi, ook zoiets; want dat lijstje wordt zelden korter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F. Bouvr
- Administrator
- Berichten: 32
en dan ...
Ja, de auto is eindelijk door de APK.
Er kan gereden worden, want na 9 jaar stil staan en 1,5 jaar sleutelen weet ik nog steeds niet of de motor goed is gebleven.
Tot dusver lijkt alles goed.
Ik heb alleen geen idee hoe hard ik ga !
Alleen de km- en dagteller werken. De snelheidsmeter (rol) doet van alles (rond tollen en zo) behalve de snelheid aan geven.
Weer iets voor op het: nog te doen lijstje.
Maar eerst rijden !!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.