Kantelen Amazon

• Roland Roering
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Beter laat dan nooit mijn amazon restaureren
Meer
31-01-2025 18:53 #1048008 door Roland Roering
Kantelen Amazon is gemaakt door Roland Roering
Ik heb het plan om mijn Amazon te kantelen maar dat zou ik willen doen met de assen die nog gemonteerd zijn ,voor de rest is alles gedemonteerd.
Ik heb zelf een kanteldraaibrug gemaakt met een hef inrichting die is volgens mij veilig genoeg.
Mijn vraag is is er iemand die daar ervaring mee heeft, ik hoor het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2025 13:56 #1048449 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Kantelen Amazon
Bij sommige wagens kan het een ramp zijn. Je carter kantelt namelijk mee, en de motorolie en koelvloeistof en accu kantelen ook mee. Dat is niet echt fijn. Je moet zorgen dat je dus niet te ver kantelt. Er zijn doe-het-zelfgarages waar je een brug kunt huren. Ik huurde altijd een brug bij een bevriende garage, € 10 per uur is geen gekke prijs. En er gaat niets boven een hefbrug, dan kun je ook nog in de wagen komen.
Succes.

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2025 16:51 #1048451 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Kantelen Amazon
Jurriaan, ik heb gelezen dat Roland alles wil demonteren (behalve de assen) voordat hij de Amazon gaat kantelen......

• Frank van Oosterhout
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2025 22:11 - 16-03-2025 22:14 #1048462 door Frank van Oosterhout
Beantwoord door Frank van Oosterhout in topic Kantelen Amazon
 Heel toevallig heb ik mijn 544 B uit 1960 vorige week gekanteld. De carrosserie is echter vrijwel leeg, alleen de 'vooras' en de achteras zijn, met uitzondering van de schokbrekers, nog gemonteerd. Mijn doel is het zo goed mogelijk verwijderen van alle oude bitak omdat daar in de loop van de jaren toch roest onder is ontstaan. Bitak verwijderen is een vervelende klus en hoewel ik over een brug kan beschikken doe ik dat werkje liever niet boven mijn hoofd. Het liefst had ik het kantelen met een 'auto-spit' gedaan maar daar kan ik niet over beschikken en over een kantelbrug wel. De stabiliteit van het geheel valt mij erg mee. Nu nog het geduld opbrengen om die oude zwarte undercoating er af te steken. De auto ligt nu op rechts en zo nodig kantelen we haar ook nog eens naar links. Het onderwerp kantelbrug is overigens al eens eerder op het forum langs gekomen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 16-03-2025 22:14 door Frank van Oosterhout.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD