- Berichten: 637
start/loopt niet op LPG.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Ook mijn verdamper is oud uit '92. Bij een stevige rem-actie stopt de lpg toevoer en moet ik op benzine starten. Maar rijdend overschakelen gaat prima en normaal rijden dus ook. Vuil starten doet hij binnen een seconde dus een probleem is het niet echt. Een moderne eurogas G3 start auto altijd op benzine.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Alle suggesties nagegaan en met ja te beantwoorden!
Zowel het membraam als de gasschuif verwijderd ( had ik bij mijn andere Amazon al eerder gedaan, loopt prima!) dus kunnen geen probleem meer geven.
De motor start ook vrij vlot en loopt dan stationair goed, bij gas geven blijft hij afslaan.
Wel hoor ik een tik onder het kleppendeksel die bij warme motor verdwijnt, ga de klepspeling nog maar controleren.
Maar. mocht deze niet goed zijn waarom start hij dan wel vrij vlot en blijft dan stationair goed lopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Zie mijn reply aan Johan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1403
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Ik heb geen CO meter en zo ja wat zou er dan voor waarde uit moeten komen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Wat mij opvalt is het volgende:
Als ik de luchttoevoer via de opening aan het luchtfilter volledig afsluit blijft de motor normaal stationair doorlopen, bij gas geven slaat hij weer af.
Volgens mij duidt dit op een enorm lek aan valse lucht ergens in het inlaattraject, een brandstofmotor heeft naast brandstof toch ook zuurstof nodig!
Alle aansluitingen met wd-40 ingespoten, bij een lek zou dit toch naar binnen moeten worden gezogen/
Klopt deze redenatie of heb ik ergens een denkfoutje?
Ben benieuwd naar eventuele reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Ernst van Harn schreef : Kleppen gesteld, niet dat ik daar veel van verwachtte en bleek ook niet erg noodzakelijk.
Wat mij opvalt is het volgende:
Als ik de luchttoevoer via de opening aan het luchtfilter volledig afsluit blijft de motor normaal stationair doorlopen, bij gas geven slaat hij weer af.
Volgens mij duidt dit op een enorm lek aan valse lucht ergens in het inlaattraject, een brandstofmotor heeft naast brandstof toch ook zuurstof nodig!
Alle aansluitingen met wd-40 ingespoten, bij een lek zou dit toch naar binnen moeten worden gezogen/
Klopt deze redenatie of heb ik ergens een denkfoutje?
Ben benieuwd naar eventuele reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Een paar correcties; Moderne LPi G3 installaties starten op benzine, dan kan het systeem opwarmen en dan over op LPG, zeker bij koude is dit het beste, geldt ook voor dampgas LPG zoals op de klassiekers.
Valse lucht opsporen met remmenreiniger, als er valse lucht wordt aangezogen gaat het toerental omhoog omdat het verbrandt. Dus geen WD40
Als de genoemde storingen zijn opgelost/niet van toepassing, zou ik in de winter ALTIJD op benzine starten.
Dan weet je dat de wagen ook op benzine goed loopt, heb al meerdere klassiekers gezien die nooit meer op benzine lopen en als hij dan niet wil starten heb je een probleem.
Onderhoud aan de LPG installatie is noodzakelijk, meestal is schoonmaken voldoende, maar verdampers slijten en relatief vaak zie ik bij LPG olie in het luchtfilter, door blokkade carterverdamper of positieve carterdruk bij motorslijtage.
Ook de naald slijt en dan weet je wanneer hij vervangen moet worden.
CO meting is fijn afstelling, voor de ontsteking overigens zet ik hem altijd iets rijker omdat de motor dan veel beter loopt stationair, we zijn op LPG al schoon ener is geen verplichte APK CO meting.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 44
Het is een simpele LPG installatie met een GMS verdamper, dus geen moderne maar erg basic. (ben ik zelf ook!)
Ik heb een aantal Amazones voor mijn werk gereden, 20/30k/jaar en altijd op gas, blokken gereviseerd, starten zelfs bij -15 en juist omdat bij de Stromberg de naald op gas snel slijt de gasschuif verwijderd, kun je ook geen probleem met een poreus membraam hebben.
De afgelopen 20 jaar hiermee zonder noemenswaardige problemen gereden, was er, of leek het erop dat er een probleem aankwam dan reviseerde ik de verdamper of plaatste gewoon een nieuwe, had ik ook altijd op zolder liggen!
Ik heb nog een busje startpilot, dat zou toch hetzelfde effect hebben als remmenreiniger lijkt me?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.