lpg verbruik volvo245 met b21 motor.
- alex de groote
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Zelf heb ik een K-jet injectie en dat is na jaren op en dus rijd hij slecht op gas en duur. Op benzine dito met een sterretje loopt klote stationair en zuipt, ik kan net zo goed een chevvy caprice classic V8 met 5,7 ltr rijden want dat rijd nog zuiniger. Ik heb er 300 euro ingepompt in de injectie maar niets helpt. Ik heb dus ook een 2,3 carb motor gekocht in de hoop dat hij de 1 op 10 gaat halen. Volvo staat niet bekend om zijn zuinige motoren maar 1 op 5,5 gaat mij ook te ver dan wil ik ik ook dat geblubber van een V8 uit mijn uitlaat horen.
- alex de groote
- Nieuw lid
-
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
lijkt gewoon alsof hij te rijk staat.
Verbruik van 1:8 moet goed haalbaar zijn maar neem maar van me aan volvo's hoeven ook niet de zuiigste te zijn.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
ok ; ja dat had ik moeten zeggen : het is 4 versn. bak met overdrive , en een carburateuruitvoering en volgens vorige eigenaar geen onderhoud nodig op dit moment ; motor lijkt goed te lopen eigenlijk voorzover ik het kan bekijken werkt alles inderdaad goed , alleen dat idiote verbruik; drie keer gemeten na lange snelwegritten met max. 100/km/uur.verder hoorde ik van ander volvorijder dat zijn 23a motor carburatie 1 op10 of beter haalde??ik ben benieuwd naar oorzaak.mijn zoon heeft een 145 met k injectie en drietraps automaat ; hij haalt 1 0p 6 , 6,5 .dus.ben benieuwd wat de 2,3 gaat doen. gr.alex
Ik was even vergeten te melden dat ik ook een 2,1 heb met een 4 traps automaat welk zeer rustig loopt bij 120 km/h (2800 toeren p/min) Maar stationair is het een drama. Een automaat pakt ook meer benzine verbruik dus ik ben al blij met 1 op 8 a 9 maar dat zijn dan echt alleen maar snelweg kilometers en dan kom ik net aan 304 kilometer op een tank gas. Mijn schoonvader heeft een 145 met een B18 en een 4 bak en die krijgt hem niet verder dan 1 op 7,7 en dan ook alleen maar snelwegkilometers.
Maar zoals reeds vermeld een bezoekje aan de gasboer kan geen kwaad.
- alex de groote
- Nieuw lid
-
Eerst behoorlijk (achterstallig-) onderhoud plegen en dan afstellen... Dus: olie, filter, ontstekingdelen nalopen/vernieuwen, kleppen stellen, controleren op valse lucht bij de carburateur etc.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- alex de groote
- Nieuw lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl