- Berichten: 59
Volvo 164 originele volgorde kachelslangen e.d.
- Rutger Hage
- Senior lid
Minder
Meer
16-07-2024 22:38 - 16-07-2024 22:45 #1045860
door Rutger Hage
Volvo 164 originele volgorde kachelslangen e.d. is gemaakt door Rutger Hage
Beste luitjes,
Ik probeer wijs te worden van het kachelslang systeem van mijn volvo 164. Inmiddels is door de 50 jaren heen hier allemaal dingen aan geknutseld, t stukjes, verleningen voor LPG en meer wat ik weer origneel wil maken met enkel toevoeging LPG verdamper.
In het onderdelen boek beschikbaar op de website van VolvoKV kan ik daar niets over vinden...
Mijn volgorde tot nu zou zijn:
Vanuit kop voor (voor thermosstaat) naar IN LPG verdamper
UIT verdamper naar achter zijde KOP die vervolgens rechtstreek achter in de kop gaat
Andere waterleiding achterzijde (die met metalen buisje tevens naar voren gaat voor thermostaat) richting IN kachel radiateur
Volgens UIT radiateur naar (IN) kachelregelaar
UIT kachelregelaar met t-stukje op leiding naar (IN) waterleiding achterzijde (die met metalen buisje tevens naar voren gaat voor thermostaat)
Is dit de meest efficiente manier of is het zonder T stukjes ook te behappen?
Mijn doel is om de kop niet te knijpen (door een kachel regelaar) van verse koelvloeistof, wat met name bij de 6 cilinders evident is om te voorkomen, gezien deze ook aardig ingekapseld zit en warm wordt over het algemeen.
Daarom heb ik de LPG op de kop aangesloten rechtstreeks zodat de circulatie onderbroken blijft.
De kachel derhalve op het metalen pijpje (waarom dat zo zit geen idee) die naar achterloopt wil ik gebruiken voor de kachel circulatie systeem.
Tips tricks andere ideeën, ik hoor ze graag!
Vriendelijke groeten,
Rutger
Info Auto:
Volvo 163 B30A benzine + LPG bj 1970
Ik probeer wijs te worden van het kachelslang systeem van mijn volvo 164. Inmiddels is door de 50 jaren heen hier allemaal dingen aan geknutseld, t stukjes, verleningen voor LPG en meer wat ik weer origneel wil maken met enkel toevoeging LPG verdamper.
In het onderdelen boek beschikbaar op de website van VolvoKV kan ik daar niets over vinden...
Mijn volgorde tot nu zou zijn:
Vanuit kop voor (voor thermosstaat) naar IN LPG verdamper
UIT verdamper naar achter zijde KOP die vervolgens rechtstreek achter in de kop gaat
Andere waterleiding achterzijde (die met metalen buisje tevens naar voren gaat voor thermostaat) richting IN kachel radiateur
Volgens UIT radiateur naar (IN) kachelregelaar
UIT kachelregelaar met t-stukje op leiding naar (IN) waterleiding achterzijde (die met metalen buisje tevens naar voren gaat voor thermostaat)
Is dit de meest efficiente manier of is het zonder T stukjes ook te behappen?
Mijn doel is om de kop niet te knijpen (door een kachel regelaar) van verse koelvloeistof, wat met name bij de 6 cilinders evident is om te voorkomen, gezien deze ook aardig ingekapseld zit en warm wordt over het algemeen.
Daarom heb ik de LPG op de kop aangesloten rechtstreeks zodat de circulatie onderbroken blijft.
De kachel derhalve op het metalen pijpje (waarom dat zo zit geen idee) die naar achterloopt wil ik gebruiken voor de kachel circulatie systeem.
Tips tricks andere ideeën, ik hoor ze graag!
Vriendelijke groeten,
Rutger
Info Auto:
Volvo 163 B30A benzine + LPG bj 1970
Laatst bewerkt 16-07-2024 22:45 door Rutger Hage. Reden: spelfout
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Christiaan Busch
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 12
12-12-2024 14:06 #1047419
door Christiaan Busch
Beantwoord door Christiaan Busch in topic Volvo 164 originele volgorde kachelslangen e.d.
Hallo Rutger,
Is het nog gelukt? Zo ja hoe?
Mvg. Christiaan
Is het nog gelukt? Zo ja hoe?
Mvg. Christiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.