Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES

  • Henk Platvoet
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-06-2023 21:32 #203370 door Henk Platvoet
Beantwoord door Henk Platvoet in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Nee, de as ligt er zelfs beter in .En ook de versnellingspook  ligt beter in de tunnel waardoor het pookrubber fatsoenlijk functioneert.Kijk maar eens bij al die E/ES en .Die hebben allemaal het pookrubber klem en vervormd zitten.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2023 09:23 #203371 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Dank je wel, ik ga ernaar kijken!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2023 12:19 #203397 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Ik heb vanmorgen de versnellingsbak een stukje opgetild met een krik, zonder het draagrubber al los te maken, en inderdaad komt de fan al beter te liggen. Ik heb nieuwe motorrubbers en een versnellingsbak rubber, en deze is dikker dan de andere twee.
Misschien zit er een motorrubber onder de bak, ik ga verder kijken als ik tijd heb!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-06-2023 12:59 #203476 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Nou, er zat het goede rubber op en al met een ophoog ring van 3mm dikte. Ik heb toch maar het nieuwe rubber gemonteerd, en ditmaal met een ophoogblokje van 1cm.
Veel meer krijg je er ook niet tussen, dan krijg je de bak steun niet meer op zijn plek.
Het ziet ernaar uit dat als ik de koeltunnel ook wil plaatsen, ik toch de radiateur wat hoger moet zien te zetten.
Wordt vervolgd.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-06-2023 16:47 #203477 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Al veel dingen afgevinkt, ik denk dat jullie in de goede richting denken. Ik had de radiator van een E geruild en kreeg van het VKO een verkeerde (van de Amazon) en toen kwam de motorkap omhoog ....  Dus zuinig zijn op de boven en onderzijde van de radiator. Ik heb nog een nieuw tropenkoelblok erin kunnen laten solderen. Dan past de windtunnelbak niet meer, maar hij koelt wel goed. Er zijn steeds minder oude mannetjes die dit kunnen. Dit soort specifieke kennis pensioneert snel uit, hoop dat Henk ook nog even mee blijft denken.
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-06-2023 01:34 #203480 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Zover ik weet doet deze  tholen.opendi.nl/611530.html het nog koelblokken vervangen naar tropen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2023 13:19 #203485 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Dank Ed en Johan, maar helaas zit er bij mij al een vervanger in, die dus smaller is..
Anders had ik inderdaad geprobeerd om het koelblok te vervangen als dat slecht was geweest.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jos Aerden
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2023 12:47 #1043039 door Jos Aerden
Beantwoord door Jos Aerden in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
je hebt de fan aan de verkeerde kant zitten, alles omdraaien zodat de fan aan de kant van de motor zit (zie ook onderdeelboek)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2023 13:39 #1043040 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Verhip Jos, je hebt groot gelijk! Dat verklaart veel!
Hoe is het mogelijk, waarschijnlijk een gevalletje van je op het verkeerde concentreren!
Heel erg bedankt!!!!!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-11-2023 17:00 - 30-11-2023 10:34 #1043111 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ruimte bovenste koelslang en visco-fan 1800ES
Nou, ik heb de boel weer in elkaar zitten, en nu goed om, dankzij de oplettendheid van Jos Aerden!
De radiateur wat hoger bevestigd en dat werkt om de fan wat verder van de bovenste slang te krijgen. Het is me alleen een raadsel hoe je nou die koeltunnel bevestigt. Hij zit er dan ook niet op, maar zo'n vrij-draaiende stalen fan bevalt me ook niet eigenlijk!
De fan met visco zit maar met één centrale bout vast, maar daar kun je niet meer bij als de radiateur en de tunnel gemonteerd zitten.
De tunnel eerst los om de fan, dan de radiateur erin en dan de tunnel bevestigen gaat ook niet zomaar, want je kunt aan de rechterzijkant de schroefjes niet meer vastzetten. Beats me! Het hele inlaat/filter gebeuren maar demonteren lijkt me het enige, da moet gaan.

Nou, ja, de 1800ES  lijkt nu te blijven lopen in ieder geval, na alle kontakten die het uitvallen konden veroorzaken, los- en schoongemaakt te hebben. Ik kon hem zomaar warmdraaien. Nu nog de moed vinden voor een straatje om..oh,en de CO meter terugvinden!
 

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 30-11-2023 10:34 door Tom Steverink.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD