- Berichten: 113
ander model (volvo) radiateur op een Amazon - b18?
- Pieter
- Premium lid
Ik las ergens dat iemand een (volgens mij) 740 radiateur had geplaatst,maar kan die link niet meer vinden.
Ander model zou natuurlijk ook prima zijn?
Mijn huidige radiateur heeft zijn beste tijd gehad en het kan nooit kwaad om iets meer koeling te krijgen.
Het betreft een B18a motor en de radiateur heeft geen expansie tankje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
- Berichten: 420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
- Berichten: 364
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter
- Premium lid
- Berichten: 113
Zo wil ik ook mijn Amazon weer opbouwen: niet meteen een radicale ombouw qua techniek, maar wel kleine aanpassingen.
Afgelopen volvobeurs zie ik de 5 bladige fans weer hangen, met een bijbehorend prijskaartje. Tevens de 'originele' radiateurs, die eigenlijk niet geheel voldoen. Dat moet volgens mij dus beter kunnen. Ik zie meer in het gebruik van nieuwere modellen techniek om mijn amazon te verbeteren. Het blijft natuurlijk bijzonder aantrekkelijk dat je voor 70,- een complete 2e hands radiateur incl. fan uit een V70 kan kopen.
De schaarste van bepaalde originele onderdelen drijft de prijs wel naar een niveau dat er straks alleen nog maar show auto's zijn. En dat is niet de richting die ik op wil gaan: ik wil een leuke, orignele auto voor erbij, waar ik ook prima boodschappen in 'durf' te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat is een nobel streven, maar met een originele radiateur is weinig mis. De oorzaak van oplopende koelwatertemperatuur bij langere tijd stationair lopen is te weinig circulatie. Dat zal met alleen een modernere radiateur echt niet veranderen. Menigeen kiest daarom voor een elektrische fan, al dan niet met behoud van het mechanische exemplaar. Zie ook de discussie over de vijfblads fan.Pieter van Rijen schreef : Zo wil ik ook mijn Amazon weer opbouwen: niet meteen een radicale ombouw qua techniek, maar wel kleine aanpassingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
- Berichten: 364
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
- Berichten: 504
De oorzaak van oplopende koelwatertemperatuur bij langere tijd stationair lopen is te weinig circulatie. Dat zal met alleen een modernere radiateur echt niet veranderen. Menigeen kiest daarom voor een elektrische fan, al dan niet met behoud van het mechanische exemplaar.
Helemaal mee eens. Maar : als de oorzaak te weinig circulatie is (klopt m.i.) dan zou je dus ook kunnen kiezen voor een hulppompje (à la Bosch PAD 12V, of een veel goedkopere Chinese variant). Je verandert dan niets aan het originele originele fan/raditeur concept.
(dat lijkt mij zeker een optie voor LPG rijders : pompje in het LPG koelwater circuit, thermostatisch aangestuurd). Dan bestrijdt je tenminste de oorzaak zelf, en niet het verschijnsel ....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Platinum lid
- Berichten: 1146
om op de vraag terug te komen , een radiator van een 240 kan ook , je zal ook de ophangpunten uit de 240 moeten overzetten , je hebt dus een donorauto nodig.
een ander probleem zijn de slangen , die zijn voorgevormd niet standaard te koop , zelf maken dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
www.rubbermagazijn.nl/collectie/silicone-slangen/
Hallo Simon,
Dank je wel voor je bericht. Helaas hebben wij geen slangen van een bepaalde auto. Je dient de maten van de slang op te meten en dan kunnen we kijken of we de slang op voorraad hebben ofwel in ons assortiment hebben.
Met vriendelijke groet,
Talitha
Rubbermagazijn.nl
Tel: 079 361 55 77
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.