Een vriend van me heeft een 245 uit ik meen '87, waar hij een B19 met Stromberg in heeft gezet. Er zat een B21 in met de Pierburg carburateur met het bijbehorende watergekoelde inlaatspruitstuk.
Bij de B21 gaat het voorste pijpje van het spruitstuk naar een aansluiting onderop het motorblok, maar dat heeft de B19 niet. De andere kant is aangesloten op de derde slang die uit het brandbord komt.
Nu vragen we ons af of we die voorste gewoon kunnen afdoppen of dat dan de circulatie in de kop in het gedrang komt. Alvast bedankt voor het meedenken!
EDIT: Uhmmmm, slip of the pen, hij is van omstreeks 1978...... :oops:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op
klassiekevolvo.jouwweb.nl