Waterpomp vervangen
- Jean Oberje
- Junior lid
Minder
Meer
06-05-2013 18:39 #127070
door Jean Oberje
Waterpomp vervangen is gemaakt door Jean Oberje
Mijn huidige waterpomp lekt steeds meer koelvloestof. Het is een b20 motor.Tijd voor vervanging
Ten eerste
Mijn vraag is wanneer gebruik je de 9.5 mm hogere rubber seals i.pv. de 8 mm rubber seals.9 kan dit de rdenen zijn voor het lekken.
Ten tweede is er een trucje op de retourwater pijp, naar de radiateur, gemakkelijker in de waterpomp te monteren, in een ver verleden heb ik grote moeite gehad om hem op de juiste plek te krijgen, ik bedoeld het schroef gat van de waterpomp en het gaat op de pijp, komt waarschijnlijk door het rubberje.
Ten eerste
Mijn vraag is wanneer gebruik je de 9.5 mm hogere rubber seals i.pv. de 8 mm rubber seals.9 kan dit de rdenen zijn voor het lekken.
Ten tweede is er een trucje op de retourwater pijp, naar de radiateur, gemakkelijker in de waterpomp te monteren, in een ver verleden heb ik grote moeite gehad om hem op de juiste plek te krijgen, ik bedoeld het schroef gat van de waterpomp en het gaat op de pijp, komt waarschijnlijk door het rubberje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Elite lid
Minder
Meer
06-05-2013 19:11 #127071
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Waterpomp vervangen
Jean,
de dikke rubbers horen bij een B18a of B20a met een dikke koppakking, de dunnere rubbers bij een B18b of B20b met een dunne koppakking.
De buis met het rubber erop geschoven drukte ik met een beetje vloeibare pakking er aan zo in de opening in de waterpomp.
de dikke rubbers horen bij een B18a of B20a met een dikke koppakking, de dunnere rubbers bij een B18b of B20b met een dunne koppakking.
De buis met het rubber erop geschoven drukte ik met een beetje vloeibare pakking er aan zo in de opening in de waterpomp.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Marcel Jonges (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
06-05-2013 19:18 #127072
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Waterpomp vervangen
Goed dat je de hoogtes van de rubbers checkt vóór montage. De bij VKV geleverde waterpomp heeft de 8.5mm rubbers. Montage op een 18a of 20a blok levert dan geheid lekkage op, want dan is 9.5mm nodig
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
- Jean Oberje
- Junior lid
Minder
Meer
07-05-2013 18:54 #127115
door Jean Oberje
Beantwoord door Jean Oberje in topic Waterpomp vervangen
Beste marcel en Bart,
Bedankt voor jullie reactie op de rubber seal waterpomp, vervanging.
Hier kan ik mijn voordeel mee doen.
Als ik het goed heb begrepen moet ik de 9.5 mm rubber sael plaatsen omdat het een b20A motor betreft.
Over het resultaat hou ik julie op de hoogte.
Nogmaals bedankt voor jullie ractie op mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
Jean Oberjé
Bedankt voor jullie reactie op de rubber seal waterpomp, vervanging.
Hier kan ik mijn voordeel mee doen.
Als ik het goed heb begrepen moet ik de 9.5 mm rubber sael plaatsen omdat het een b20A motor betreft.
Over het resultaat hou ik julie op de hoogte.
Nogmaals bedankt voor jullie ractie op mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
Jean Oberjé