Hoeveel liter koelvloeistof?
- Johan Geers
- Platinum lid
Maar ja vroeger 30 a 35 jaar terug deden we niet anders swinters antivries en in de zomer water erin ik heb toen nagenoeg geen problemen behalve met een Masda 616 maar die had een defecte kachelradiator dus maar bijvullen en krijg je op het laatst een verstopte radiator van alle kalk.
Onze Volvo's zijn gemaakt in een tijd dat we dat nog deden water in de zomer, antievries in de winter.
Dus water met antievries had ook gekunnen.
Ik woon op de Filippijnen dus vriezen doet het hier niet dus laat ik het maar zo tenzei iemand grote nadelen ziet in mijn oplossing.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Vanavond afgevuld......en de motor weer na het plaatsen van de nieuwe nokkenas gestart om in te lopen... WAT EEN VERMOGEN!!!!!!!
: : : vertel vertel! WAT EEN VERMOGEN!!!!!!! daar word ik altijd nieuwschierig van! wat voor nokkenas heb je geplaatst? en nog meer veranderd of alleen de nokkenas?
Groet, Hans
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Er zit een TT3 nokkenas in en ik heb de koppakingsdikte die er in zat aangehouden (0,8mm). Verder zat er al een metalen distributietandwiel in ipv fiber en nokvolger/stangen zijn ook vervangen. De zuigerbovenkant is helemaal schoon gemaakt, de kleppen eruit en helemaal schoon en 2 afdichtrubbers van de waterpomp naar kop zijn vervangen.
Verder heb ik de draadeinden voor het spruitstuk deels vervangen en ook meteen hier een nieuwe pakking geplaatst
Nu zit er nog slechts een eenvoudige 36VN carburateur op en overgang naar een dubbele SU zal ook nog een mooi stapje kunnen geven.
Groet
Arno
- Johan Geers
- Platinum lid
Een snellere nokkenas schreewt om een betere vulling, ik moet hier jammer genoeg de wel de iets duurdere benziene tanken anders gaat hij pingelen (octaan van 95 is hier het maximum).
Dus best kans dat je na het plaatsten van de twee carburators naar een benziene moet gaan met een hoger octaangehalte.
succes
Johan Geers
- 05703-dummy
- Platinum lid
maarre we wijken wel een beetje af van het topic, sorry!
Groet, Hans
- Johan Geers
- Platinum lid
Een rallyuitlaat heeft normaal een pijpdiameter van 50mm t.o.v. een standaartuitlaat 40mm is toch een kleine 50% meer uitlaat.
En een rallyuitlaat heeft absorbtiedampers dus minder weerstand.
succes
Johan Geers
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
de amazon werd bij stoplichten te heet, dus ik dacht maar eens om te beginnen koelvloeistof verversen en radiateur uitspoelen. Dit bleek geen overbodige luxe te zijn.
Ik kreeg alleen maar 4 liter koelvloeistof uit de auto, kachel enzo heb ik ook open gezet.
Het blok heb ik ook gespoeld, evenze de radiateur.
Wat heb ik verkeerd gedaan?
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Aan de zijkant van je motorblok zit een aftapkraantje zo haal je voor 90% ook je blok leeg.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Wel gezocht naar een kraantje en niet kunnen vinden, waar hoort deze te zitten?
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl