waterpomp losmaken

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-12-2012 12:31 #121667 door Ineke Hekman (GAST)
waterpomp losmaken is gemaakt door Ineke Hekman (GAST)
Hallo, Ik heb na het vernieuwen van de v-snaar spelling ontdekt op de poelie van de waterpomp. Het is een b20blok (145station uit '72) de ven en de poeli zijn van een 240 heb ik mij laten vertellen,....zit in iedergeval vast met 1 bout in het midden, de poeli zit vervolgens vast met 4 inbusbouten. tenminste dat denk ik . Als ik de eerste bout wil losdraaien draait ook de poeli mee (ook als ik de v-snaar en onderste poeli blokkeer) het klinkt of er een rubber mee draait,het gaat stroef en ik kan beide kanten op draaien.

Mijn vraag kan ik met een lichte spelling blijven (even) blijven rijden?

En hoe krijg ik deze moer los om de ven te verwijderen en te kijken of de inbusschroeven los zitten. Of is het zowiezo een kappotte waterpomp? Auto rijdt prima geen lekkage en geen hoge temp.

Dank alvast!

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-01-2013 16:48 #122045 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic waterpomp losmaken
Na enig speurwerk, was ik er vrij zeker van dat het een versleten waterpomp lager was. Om dat ook het hoog tijd was de koelvloeistof te vervangen alles losgehaald en doorgespoeld (eerst nog een busje wijnn's reiniger en warm laten draaien) nieuwe waterpomp,...met een beetje geluk (en ins en outs van ervarings deskundigen)toch nog vrij snel kunnen monteren, wat mij alleen niet lukte is de nieuwe rubbers om de grote pijp en kleine en dan deze in de nieuwe waterpomp te krijgen.

Wie heeft hier eenn trucje voor?? (of lukt het jullie allemaal wel?) heb dus de oude rubbers gebruikt. Wat bij de eerste keer vullen resulteerde in lekkage aan het kleine pijpje,...gelukkig kon ik deze loshalen zonder alles weer te demonteren,..heb alles goed droog gemaakt en een beetje vloeibare pakking gebruikt om het oude rubber en alles was lekvrij!

Na de eerste keer opwarmen bleek de radiatordop niet meer goed af te dichten,en spoot de koelvloeistof in"t rond toen de motor goed op temp. kwam.
Nu met een andere dop een test rit gedaan en het ziet er lekvrij uit!! Ben weer een sleutel ervaring rijker!

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD