B 20 wordt ook niet meer te warm.

• Jenze van de Belt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2012 23:21 #121229 door Jenze van de Belt
B 20 wordt ook niet meer te warm. is gemaakt door Jenze van de Belt
Ik heb in mijn 144 een radiateur ingebouwd uit een Peugeot 205 diesel. Met 2 zelfdenkende twee traps werkende koelvinnen. De metalen fan direct verwijdert. Dit werkt perfect.De originele radiateur kan er zo weer ingezet worden, omdat er niks verandert is.
Jenze.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2012 11:07 #121239 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic B 20 wordt ook niet meer te warm.
Wat is dan het probleem, je titel schept bij mij verwarring. Koelt je radiateur nu zo goed dat je blok niet meer goed warm wordt of is het juist dat hij nu niet meer warm loopt omdat dit misschien eerst wel het geval was.

Misshien kun je het 1 en ander even toelichten met wat extra tekst hoe je de zaken hebt aan gepakt en dit aanvullen met foto's.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2012 14:17 #121246 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic B 20 wordt ook niet meer te warm.
Ik gok op het laatste ;)

Dit is natuurlijk altijd een goede tip, een low budget oplossing voor een nieuwe (tropen) radiator.
Zo heb ik in het verleden gemeld dat de valeo dynamo uit de 205 ook met een kleine aanpassing op een b18/20
Te gebruiken is.
Nu heb je wel meer ruimte in een 144 dan in een amazon maar met een foto van deze modificatie en vooral ook van de 2 electrische ventilatoren, ik neem aan geplaatst tussen de grill en de radiator en dus niet tussen de motor en radiator.
Kunnen andere mensen hier misschien ook wat mee.

Ik ben hier zelf ook eens mee aan het stoeien geweest, na het bekijken van de diverse constructies van auto"s op de sloop
Kwam ik er achter dat er bijna geen auto 's zijn met electrische ventilatoren geplaatst tussen de grill en radiator ofwel aan de voorkant.
Aan de achterkant is bij de amazon geen ruimte.
Alleen ventilatoren die oorspronkelijk aan de voorkant zaten zijn bruikbaar.
Ventilatoren die komen uit een auto met een plaatsing tussen blok en radiator zijn onbruikbaar, ze draaien niet alleen de verkeerde kant op, dit is nog op te lossen door de + en - om te draaien maar de koelvinnen zijn verkeerd gevormd waardoor er nauwelijks luchtverplaatsing zal plaatsvinden.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD