- Berichten: 831
nivo expansievat b20
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
11-11-2012 17:14 #120262
door Jeroen Visser (GAST)
nivo expansievat b20 is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Enige tijd geleden heb ik een andere radiator geplaatst, deze is voorzien van een expansievat. Eerder altijd rond gereden met het "gesloten" systeem. Nu vraag ik me af of het nivo in het expansievat altijd gelijk is, dus bij koude en warme motor. Bij mij scheelt het nogal. Koud staat hij een stukje boven het minimum en bij warm een stukje onder het maximum streepje. Wel altijd hetzelfde verschil, geen verbruik dus.
Hoor graag.
Groet Jeroen
Hoor graag.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 387
11-11-2012 17:26 #120264
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic nivo expansievat b20
Wanneer water warm wordt neemt het in volume toe, dat moet ergens heen vandaar een exspansievat. Bij warme motor staat het koelwater bovenin bij koude motor onderin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 831
11-11-2012 17:54 #120265
door Jeroen Visser (GAST)
Dank voor uw reactie.
Dat idee had ik al maar ik begon vandaag een beetje te twijfelen of ik niet teveel drukopbouw in het koelsysteem heb. Ik vond wat slush aan de olievuldop namelijk, dus ik dacht eigenlijk wat te snel aan de koppakking.
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic nivo expansievat b20
"Kees Vos" schreef:
Wanneer water warm wordt neemt het in volume toe, dat moet ergens heen vandaar een exspansievat. Bij warme motor staat het koelwater bovenin bij koude motor onderin.
Dank voor uw reactie.
Dat idee had ik al maar ik begon vandaag een beetje te twijfelen of ik niet teveel drukopbouw in het koelsysteem heb. Ik vond wat slush aan de olievuldop namelijk, dus ik dacht eigenlijk wat te snel aan de koppakking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 303
11-11-2012 20:01 #120268
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic nivo expansievat b20
Herkenbaar die niveau's van je koelsysteem. Beetje slush op je olievuldop kan ook veroorzaakt worden door condens, dit krijg je als je veel korte stukjes rijdt. Als er geen koelvloeistof verbruik is, is een lekke koppakking als oorzaak erg onwaarschijnlijk.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 831
11-11-2012 20:23 #120269
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic nivo expansievat b20
Ik las vandaag dat het erg lang duurt voordat de olie op temperatuur is, zeker als het wat kouder is buiten. Ik rij dagelijks met de ama maar het is geen lange rit, minuutje of 20/25 (zonder file ) en dat valt nog onder een kort stukje. Maar om nou om te gaan rijden naar mijn werk.........
Thanks!!
Groet Jeroen
Thanks!!
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.