- Berichten: 831
radiator met exp. vat plaatsen ipv open systeem, waar bevest
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
En de fan komt ook een stuk dichterbij de radiator, klopt dit?
Heeft iemand een foto van hoe dit gemonteerd dient te zitten voordat ik de oude beugels wegslijp??
Alvast bedankt.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- Berichten: 1900
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- Berichten: 1900
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Niek de Boer" schreef:
Ik bedoel natuurlijk dat je de beugels die aan de radiateur zitten moet omkeren.Op die manier kunnen de beugels die aan de auto vastzitten gewoon blijven.
Dag Niek,
dank voor je reactie. Duidelijk. Maar als ik de beugels op de radiator wil omdraaien hoe ga ik dit aanpakken. Zitten de beugels gesoldeerd of gelast, beschadig ik niet erg snel de radiator? En hoe haal ik ze er het gemakkelijkst af??
Ik ben nog niet zo thuis in het las gebeuren, solderen is overigens geen probleem.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Hopelijk deze week tijd voor om alles weer klaar te maken en te rijden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 02114-dummy
- Elite lid
- Berichten: 206
Dat ik ooit in het verleden bij mijn vorige amaozn ook gedaan, ging prima.
wel ff dde boel netjes afwerken en conserveren met anti-roest en lak
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De Amazon heeft alleen een watertemp meter en bij filerijden kan deze aardig oplopen, zoals Pieter Singelenberg al elders aangaf zegt dit niks, pas als hij echt gaat koken is er een probleem.....dan wel stoppen...
In mijn 1800E heb ik zowel water als olietemp instrumenten. Normaal zie ik de olietemp meter nauwelijksbewegen, maar ritten over de snelweg in warme omstandigheden komt de olie temp wel in beweging en net tot halverwege, dit is 80-90 graden Celcius.
Volstrekt normale bevindingen van een B20E die echt aan het werk is, maar goed 'meten is weten' .
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Ed van der Zee" schreef:
Ja, een temperatuurmeter van het koelwater én de olie is in dit geval aangewezen om echt te weten hoe warm dat de motor wordt.
De Amazon heeft alleen een watertemp meter en bij filerijden kan deze aardig oplopen, zoals Pieter Singelenberg al elders aangaf zegt dit niks, pas als hij echt gaat koken is er een probleem.....dan wel stoppen...
In mijn 1800E heb ik zowel water als olietemp instrumenten. Normaal zie ik de olietemp meter nauwelijksbewegen, maar ritten over de snelweg in warme omstandigheden komt de olie temp wel in beweging en net tot halverwege, dit is 80-90 graden Celcius.
Volstrekt normale bevindingen van een B20E die echt aan het werk is, maar goed 'meten is weten' .
Ed, dank voor je reactie.
Ik zag vanmiddag dat (terwijl ik het exp. vat tot max gevuld had) het nivo net onder de min stond?? Ik heb deze weer tot max aangevuld. Na een korte rit stond het nivo weer ruim boven de max. Enig idee hoe dit kan?
Ik neem aan dat wanneer de motor aan de kook is ik dit zie in de vorm van stoom enzo??? Nog nooit gehad dus heb eigenlijk geen idee. De meter zal dan iig buiten beeld zijn.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Elite lid
- Berichten: 303
Gr Bart
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.