temperatuurmeter geeft hoge temperatuur aan bij bochten
- Michel Uytewaal
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-07-2012 15:57 #115291
door Michel Uytewaal
Amazon Combi '66
temperatuurmeter geeft hoge temperatuur aan bij bochten is gemaakt door Michel Uytewaal
Ik heb een amazon combi (66) b18 op lpg dubbele carb. waarbij ik sinds een goed halfjaar het volgenden probleem heb:
Bij stationair lopen maar voornamelijk bij scherpe bochten loopt mijn temperatuur ontzettend op (tot ver rechts van de meter), en deze loopt daarna tijdens het rijden wel weer terug. Ik heb al eerder een artikel gelezen van hans koerts die vergelijkbare symptonen had en ditr had te maken met de buis die in de cilinderkop loopt die bij hem los zat. Deze zit bij mij echter nog gewoon vast. Heeft iemand ervaringen en/of tips met deze problemen, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.
Bij stationair lopen maar voornamelijk bij scherpe bochten loopt mijn temperatuur ontzettend op (tot ver rechts van de meter), en deze loopt daarna tijdens het rijden wel weer terug. Ik heb al eerder een artikel gelezen van hans koerts die vergelijkbare symptonen had en ditr had te maken met de buis die in de cilinderkop loopt die bij hem los zat. Deze zit bij mij echter nog gewoon vast. Heeft iemand ervaringen en/of tips met deze problemen, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
01-07-2012 21:40 #115300
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic temperatuurmeter geeft hoge temperatuur aan bij bochten
Volgens mij is het een soort buisje wat is gevuld met een vloeistof die uitzet bij een hogere temperatuur.
De naald van de meter slaat uit bij een iets hogere druk in het buisje.
Temperatuurmeters worden wel eens gereviseerd maar of dit blijvend is? Er bestaan ook elektrische varianten. Huke Basart?
succes. www.hukebasart.nl/huke/?Electris ... atuurmeter
De naald van de meter slaat uit bij een iets hogere druk in het buisje.
Temperatuurmeters worden wel eens gereviseerd maar of dit blijvend is? Er bestaan ook elektrische varianten. Huke Basart?
succes. www.hukebasart.nl/huke/?Electris ... atuurmeter
Amazon Combi '66
- Michel Uytewaal
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-07-2012 16:49 #115419
door Michel Uytewaal
Amazon Combi '66
Beantwoord door Michel Uytewaal in topic temperatuurmeter geeft hoge temperatuur aan bij bochten
Bedankt marcel voor je tip
Amazon Combi '66