Lpg verdamper bevriest
- Erwin van den Boom
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-06-2012 16:17 #114663
door Erwin van den Boom
Lpg verdamper bevriest is gemaakt door Erwin van den Boom
Hallo allemaal>
Bijdeze een vraagje ik heb een amazon van 1966 met een b18a motor deze heeft als probleem dat na een kort ritje de
LPG verdamper bevriest (merk verdamper omvl r90e) en tevens word de kachel niet echt warm meer.
Inmiddels heb ik alle koelslangen gecontroleerd en vervangen ook de verdamper op verstoppingen gecontroleerd maar geen verstopping gevonden.
Ook heb ik geen speling op de waterpomp gevoeld.
Heeft er iemand een idee wat het nog kan zijn.
Ps: de tempratuurmeter blijft mooi iets over de helft van het schaalberijk staan de motor loopt dus niet warm.
ik ben geen monteur maar een beginnend hobbyist.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg: Erwin
Bijdeze een vraagje ik heb een amazon van 1966 met een b18a motor deze heeft als probleem dat na een kort ritje de
LPG verdamper bevriest (merk verdamper omvl r90e) en tevens word de kachel niet echt warm meer.
Inmiddels heb ik alle koelslangen gecontroleerd en vervangen ook de verdamper op verstoppingen gecontroleerd maar geen verstopping gevonden.
Ook heb ik geen speling op de waterpomp gevoeld.
Heeft er iemand een idee wat het nog kan zijn.
Ps: de tempratuurmeter blijft mooi iets over de helft van het schaalberijk staan de motor loopt dus niet warm.
ik ben geen monteur maar een beginnend hobbyist.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg: Erwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-06-2012 17:06 #114665
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Lpg verdamper bevriest
Dat kan alleen maar te weinig water zijn. Toevoer en afvoer slangen goed aangesloten?
Je zegt korte ritten. Wat gebeurt met langere ritten? Of kom je daar niet toe, omdat de verdamper bevriest?
Recent ingebouwd of al een oude installatie? In dat laatste geval zou een revisie van de verdamper een oplossing kunnen zijn. Als de slangen en watertoevoer wel goed zijn.
Je zegt korte ritten. Wat gebeurt met langere ritten? Of kom je daar niet toe, omdat de verdamper bevriest?
Recent ingebouwd of al een oude installatie? In dat laatste geval zou een revisie van de verdamper een oplossing kunnen zijn. Als de slangen en watertoevoer wel goed zijn.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Erwin van den Boom
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-06-2012 18:16 - 20-06-2012 18:00 #114669
door Erwin van den Boom
Beantwoord door Erwin van den Boom in topic Lpg verdamper bevriest
Hallo Rob
Ik heb voor de zekerheid het water peil gecontroleerd en dit is oke.
De slangen zijn goed aan gesloten vergleken met een andere amazon met de zelfde instalatie en die loopt prima.
Heel soms kan ik gewoon rijden op lpg maar 9 van de10 X bevriest hij al na een paar km gereden te hebben.
Hoe oud de verdamper is weet ik niet hij zat er in toen ik hem begin dit jaar kocht.
Dus dan zal het wel een nieuwe verdamper worden of er moeten nog andere ideen zijn dan zie ik ze graag tegemoet.
Rob bedankt voor de snelle reactie
Groet Erwin
Ik heb voor de zekerheid het water peil gecontroleerd en dit is oke.
De slangen zijn goed aan gesloten vergleken met een andere amazon met de zelfde instalatie en die loopt prima.
Heel soms kan ik gewoon rijden op lpg maar 9 van de10 X bevriest hij al na een paar km gereden te hebben.
Hoe oud de verdamper is weet ik niet hij zat er in toen ik hem begin dit jaar kocht.
Dus dan zal het wel een nieuwe verdamper worden of er moeten nog andere ideen zijn dan zie ik ze graag tegemoet.
Rob bedankt voor de snelle reactie
Groet Erwin
Laatst bewerkt 20-06-2012 18:00 door Erwin van den Boom.
- Hansw
- Platinum lid
Minder
Meer
15-06-2012 18:41 #114670
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Lpg verdamper bevriest
Erwin, als alles verder goed is denk ik dat je lucht in je koelsysteem hebt.
dat van die kachel herken ik namelijk.
makkelijke manier is om het koelsysteem goed te vullen, te wachten tot hij iets op druk is (op temp.) zoek ergens een zo hoog mogelijk lopende koelslang op (bij mij die van het blok naar de verwarmingsradiateur)), daar is de aansluiting naar de verdamper afgetakt. daar dan de bovenste slang / slangklem iets oplossen. eventueel een schroevendraaier tussen de slang en een aansluiting te steken. (voorzichtig!!) zo komt de lucht eruit. met dat er vloeistof komt is de luchtbel eruit.
succes ermee!
dat van die kachel herken ik namelijk.
makkelijke manier is om het koelsysteem goed te vullen, te wachten tot hij iets op druk is (op temp.) zoek ergens een zo hoog mogelijk lopende koelslang op (bij mij die van het blok naar de verwarmingsradiateur)), daar is de aansluiting naar de verdamper afgetakt. daar dan de bovenste slang / slangklem iets oplossen. eventueel een schroevendraaier tussen de slang en een aansluiting te steken. (voorzichtig!!) zo komt de lucht eruit. met dat er vloeistof komt is de luchtbel eruit.
succes ermee!
- Erwin van den Boom
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-06-2012 18:52 #114671
door Erwin van den Boom
Oke hans
Dat kan ik wel even proberen,ik laat wel horen of het dan opgelost is.
bedankt voor de tip.
groet Erwin
Dat kan ik wel even proberen,ik laat wel horen of het dan opgelost is.
bedankt voor de tip.
groet Erwin
15-06-2012 19:57 #114673
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Lpg verdamper bevriest
Raar dat een luchtbel er niet bij de radiateur uit komt, dat is niet lekker. Doe bij het ontluchten ook de kachel vol open, misschien dat daar lucht inzit!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
15-06-2012 20:29 #114674
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Lpg verdamper bevriest
En je kan hem laten lopen en van voren zo hoog mogelijk opkrikken, of op een stoeprand zetten oid.
Als het dan nog is, kan je ook antivries in je koelsysteem gooien!
Als het dan nog is, kan je ook antivries in je koelsysteem gooien!
- Ferrie
- Senior lid
Minder
Meer
15-06-2012 21:55 #114678
door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic Lpg verdamper bevriest
Als je op gas rijdt, moet het koelsysteem gevuld zijn met een deel antivries en water, geen water alleen.
Volgens mij kan dit gas afkoelen tot wel -25 C tijdens het verdampen. Het gevaar van alleen water is dat de boel kapot vriest.
Groeten
Ferrie
Volgens mij kan dit gas afkoelen tot wel -25 C tijdens het verdampen. Het gevaar van alleen water is dat de boel kapot vriest.
Groeten
Ferrie
- Ronald Menges
- Elite lid
Minder
Meer
16-06-2012 11:09 #114688
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Lpg verdamper bevriest
Heb dit probleem ook gehad. Uiteindelijk na veel tobben een nieuwe verdamper gekocht en het probleem was over. Een verdamper kost je 150 euro. groet,
- Erwin van den Boom
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-06-2012 20:21 #114990
door Erwin van den Boom
Ik ben van de week even langs een lpg service gegaan voor de zekerheid en inderdaad de verdamper was stuk er lekte lpg in
het koelwater, dus vandaag de verdamper vervangen en het probleem lijkt nu opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
mvg: Erwin
het koelwater, dus vandaag de verdamper vervangen en het probleem lijkt nu opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
mvg: Erwin